درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید.... خلبان پرواز كاپیتان ملازاده به همراه کمک خلبان پرواز آقا جواد ؛ سفری خوش را برای شما علاقمندان به پرواز آرزمند هستیم. نکاتی که در طول پرواز بدردتون میخوره بهتون گوشزد میکنم : بستن كمربندها اصلأ ضرورتی ندارد و كاملأ بدرد نخور است. ارتفاع پرواز به احتمال قریب به یقین تا آسمان هفتم بوده و هوای بهشت بسیار عالی است. مرگ راحتی داشته باشید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
تقدیم به عاشقان پرواز
دلیل پرواز پر نیست




می توان به جرأت اظهار کرد که دیگر همانند گذشته، توانایی ساخت هواپیماهای جنگنده تنها تحت سلطه کشور به خصوصی مانند ایالات متحده نیست و کشورهای دیگر نیز امروزه همگام با صنعت روز هوانوردی، با جدیت مشغول به طراحی و تولید هواپیما های جنگنده بومی می باشند.

جنگنده فرانسوی نوین رافال با بال های دلتا شکل



اما در این میان، دو کشور اروپایی، یعنی فرانسه و انگلیس و البته تا حدودی نیز آلمان، گوی سبقت را از دیگران ربوده و به سرعت در حال تولید جنگنده هایی هستند که به خوبی از پس حریفان آمریکایی خود بر آمده و آنان را از میدان نبرد، به در می کنند. کشور فرانسه، با سابقه زیاد در طراحی و ساخت هواپیماهای مسافربری و نظامی، هم اکنون در حال طراحی مدل های جدیدی از هواپیماهای جنگنده می باشد که شاخص ترین آن ها، جنگنده رافال Rafale است. این جنگنده، که در حقیقت همان ادامه دهنده راه اسلاف خود یعنی جنگنده های مشهور میراژ، جگوار، سوپر اتاندارد است، به منظور جایگزینی جنگنده های قدیمی توسط نیروی هوایی فرانسه سفارش داده شد.

 

این جنگنده، که می توان تا حدودی آن را جنگنده ای جوان و جدید نامید، در سال 2001 و در عملیات جنگ افغانستان عملکرد و برتری آشکار خود را بر شناخته شده ترین هواپیماهای ناونشین، یعنی F-18 Hornet و F-14 Tomcat به جهانیان ثابت نمود. رافال هواپیمایی دو موتوره با قابلیت حمل بازه گسترده ای از تسلیحات هوا به هوا و هوا به زمین می باشد که در عین حال، هواپیمایی بی نهایت تغییر پذیر است و به سرعت می تواند نقش خود را از برتری هوایی به شناسایی، حملات دریایی و یا زمینی تغییر دهد. در کاکپیت این جنگنده، از سیستم های اویونیک یا سیستم های الکترونیکی بسیار پیشرفته ای بهره برداری شده است؛ مانند سیستم HUD هولوگرافیک با زاویه دید بالا ساخت شرکت تالس اویونیک که اطلاعات ماموریت را به وفور در جلوی دید خلبان حاضر می نماید، دوربین های CCD و همچنین صفحه نمایش های لمسی در طرفین خلبان که اطلاعات تاکتیکی موقعیت حاضر را ارائه کرده و به او امکان تصمیم گیری به موقع را می دهد.

 


در مورد تسلیحات این جنگنده باید اظهار نمود که این هواپیما قادر به حمل بیش از 9 هزارکیلوگرم جنگ افزار هوا به هوا یا هوا به زمین از انواع مختلفی چون موشک های میکا، ماژیک، سایدوایندر، آپاچی، اگزوست، ماوریک، هارپون و بمب های هدایت لیزری GBU-12 بسته به نوع ماموریت می باشد. چنانکه پیش بینی نیز می شود، قرار بر این است که این جنگنده مدرن از سال 2006، به بمب های فوق دقیق هدایت لیزری یا GPS ماهواره ای ساژم AASM نیز برای منهدم ساختن هدف های دشوار زمینی مجهز گردد. این جنگنده، همچنین از دو توپ مسلسل با قدرت آتش 2500 گلوله در دقیقه ساخت GIAT نیز برای نبرد های هوایی نزدیک بهره می جوید. این جنگنده از نظر جنگ الکترونیک نیز برتری خود را حفظ کرده است؛ چه، با در اختیار داشتن سیستم های هشدار تهاجم، گیرنده و آشکار ساز لیزری و سیستم های مغشوش کننده رادار دشمن از توانایی قابل قبولی برخوردار است.



ادامه مطلب ...


جمعه 8 شهريور 1392برچسب:رافائل, :: 2:31 ::  نويسنده : capt.Hoshi

در طراحی اتاق خلبان یا cockpit مسایل خیلی خیلی مهمتر از رنگ مطرح هستند که باید آنها را در نظر داشت.
از جمله:
1- تعداد خلبان‏(‏خلبان، کمک خلبان و مهندس پرواز)
2 - ابعاد بدن خلبان
3 - ماموریت خلبان
4 - حد راحتی خلبان

5 - نوع صندلی و لباس خلبان:

الف) صندلی خلبان:
بر طبق استانداردهای ایمنی (Airworthiness Standard) از جمله FAR یا JAR ، صندلی هواپیما باید تحمل شتابهای چند برابر g را داشته باشد. به عنوان مثال بر طبق FAR 25.261 یک صندلی هواپیمای مسافربری باید تحمل:
- 9g به جلو
- 2g به بالا
- 4.5g به پایین
- 1.5g به بغل
را داشته باشد.

ب) لباس خلبان:
از لوازم جنبی خلبان به حساب می آید پس یکی دیگر از پارامتر های تعیین کننده کابین خلبان می باشد..
-در یک هواپیمای سبک، خلبان نیاز به لباس خاصی ندارد.
-ولی در هواپیماهای نظامی خلبان نیاز به لوازم جنبی از قبیل:
- چتر نجات (parchute)
- کلاه مخصوص تنفس (Helmet)
- لباس ضد شتاب ( anti_g clothe)

6 - تجهیزات مورد نیاز خلبان:
این تجهیزات جلوی چشم خلبان و روی میز تجهیزات (Instrument Panel) قرار دارند.

دو ملاک در تعیین محل اتاق خلبان وجود دارد:
1 - اتاق باید طوری باشد که حتی الامکان مرکز ثقل(CG) هواپیما روی خط مرکزی بدنه‌ (F C L یا Fuselage Center Line) قرار داشته باشد.
2 - خلبان باید دید کافی برای هدایت هواپیما مخصوصا در هنگام فرود و برخاستن داشته باشد.
معمولا اتاق خلبان در وسط بدنه (از نظر عرضی) و جلوترین محل ممکن (پس از دماغه) قرار داده می شود. در صورتیکه هواپیما سبک یک نفره و از نوع ملخی کشنده (tractor یا puller) باشد،اتاق خلبان درست پشت موتور قرار داده می شود. ولی در صورتیکه هواپیما سبک یک نفره و از نوع ملخی هل دهنده (pusher) باشد، جلوی اتاق خلبان چیز دیگری وجود ندارد و فقط قسمت دماغه را به صورت آیرودینامیک در می آورند.



پنج شنبه 7 شهريور 1392برچسب:, :: 1:36 ::  نويسنده : capt.Hoshi



دو شنبه 14 مرداد 1392برچسب:, :: 22:45 ::  نويسنده : capt.Hoshi

 

 

 برای دیدن تصاویر به ادامه مطالب مراجعه نمایید



ادامه مطلب ...


یک شنبه 30 تير 1392برچسب:, :: 21:5 ::  نويسنده : capt.Hoshi

اصطلاحا Navigation زماني انجام ميشود كه هواپيما فاصله دو دستگاه كمك ناوبري را طي كند به تعبير ديگر امواجي را كه دستگاه كمك ناوبري در هوا انتشار ميدهد را دريافت كرده و به وسيله آن ميتوان پرواز را هدايت كرد . امواج راديوئي كه در سيستمهاي ناوبري از آنها استفاده ميشود داراي دو خصوصيت ميباشند اول آنكه داراي فركانس بالايي هستند و دوم آنكه توسط برق AC توليد ميگردد و چون اين امواج در ارتفاعات بالا نيز بايد قابل دريافت باشند از اين جهت حد اقل فركانس آنها از واحد KHZ شروع ميگردد .
با توجه به خاصيتهايي كه امواج از خود نشان ميدهند در دامنه 3KHZ تا 300 000 MHZ به هشت دسته تقسيم ميگردند كه عبارتند از :
1)VLF 3KHZ → 30KHZ
2)LF 30KHZ → 300KHZ
3)MF 300KHZ → 3000KHZ = 3MHZ
4)HF 3MHZ → 30MHZ
5)VHF 30MHZ → 300MHZ
6)UHF 300MHZ → 3000MHZ
7)SHF 3000MHZ → 30000MHZ
8)EHF 30000 MHZ → 300000MHZ
زمانی که یک آنتن در فضا امواج را انتشار میدهد عملا دو دسته موج تولید میکند یکی آن دسته از امواج که به موازات سطح زمین حرکت میکنند که اصطلاحا آنرا Ground Wave مینامند و دسته دوم بقیه امواجی هستند که به طرف فضا حرکت کرده و پس از برخورد با لایه یونوسفر زمین یا از آن رد میشوند و یا بازتاب میشوند که به این بخش از امواج Sky Wave میگویند .
یکی از عواملی که بر روی Ground Wave تاثیر میگذارد و Rangeاین امواج را محدود میکند تاثیر زمین میباشد . زمین دارای بار منفی است و میتواند بار مثبت یک موج منتشره را سریعا جذب کند و باعث ضعیف شدن موج گردد که اصطلاحا به این حالت Attenuation میگویند . این خاصیت با فرکانس موج رابطه مستقیم دارد بدان معنی که هرچه فرکانس بالاتر میرود تاثیر این خاصیت بر روی Ground Wave بیشتر میشود . اصطلاحا فضائی را که نه Sky Wave دارد و نه Ground Wave را Dead Space مینامند .


1) Very Low Frequency VLF :
این دسته امواج اولین دسته کلاس بندی امواج رادیوئی هستند که هم دارای Ground Wave هستند و هم Sky Wave دارند . Ground Wave این امواج بسیار قوی میباشد به طوری که توسط یک آنتن VLF که در سطح زمین قرار دارد کل کره زمین را Cover میکند . اصطلاحا به بین امواج High Stability میگویند . معمولا مورد استفاده اولیه این امواج در سیستم های کشتیرانی بوده . چون Ground Waveاین امواج میتواند قوس کره زمین را طی کند بزرگترین خاصیت آنها این است که میتوان آنها را در Long Distance و Low Altitude دریافت کرد .


2 & 3 ) Low & Medium Frequency LF/MF :
این دو دسته امواج هم شامل Ground Wave و هم Sky wave میباشند . Ground Wave نسبتا قوی دارند که متوان در Long Distance و Low Altitude آنها را دریافت کرد که در سیستم های هواپیمایی در NDB System از این فرکانس استفاده میشود .


4) High Frequency HF :
عملا این امواج تحت تاثیر خاصیت Attenuation قرار میگیرند که باعث میگردد Ground Wave این امواج را بتوانیم در Short Distance دریافت کنیم که به همین دلیل از این دسته از امواج به منظور Navigation استفاده نمیشود ولی چون دارای Sky Wave بسیار قوی میباشند از این امواج به منظور Communication زمانیکه هواپیما به مدت طولانی روی آب پرواز میکند استفاده میشود . گاها میتوان Sky Wave این امواج را در مسافت هایی حدود 000 10 مایل نیز دریافت کرد .


5) Very High Frequency :
عملا این دسته از امواج نه Ground Wave دارند و نه Sky Wave دارند چون خاصیت Attenuation روی Ground Wave آنچنان تاثیر میگذارد که این امواج در مسافتهای بسیار کم قابل دریافت هستند و به دلیل فرکانس بالا میتوانند از لایه یونوسفر عبور کنند به همین دلیل آنتن این دسته از امواج را مستقیما روی زمین قرار نمیدهند بلکه باید از سطح زمین مقداری بالا تر قرار بگیرد تا بتوانیم از Direct Wave این امواج استفاده کنیم . به تعبیر دیگر برای آنکه بتوانیم از این امواج استفاده کنیم باید در راستای انتشار این امواج قرار گرفته و از Direct Wave این امواج استفاده کنیم که اصطلاحا به این نوع امواج Line Of Sight میگویند . Line Of Sight یک موج یک عدم کارایی به حساب می آید . به دلیل آنکه این دسته امواج دارای Ground Wave نیستند و قوس زمین را نمیتوانند طی کنند توسط اشکال مختلف زمین به راحتی Reflect میشوند . Range دریافت امواج VHF و UHF با افزایش ارتفاع افزایش پیدا میکند که میزان آن را از این فرمول محاسبه میکنیم :
Range = 1.23√ H
که H همان ارتفاع از سطح زمین است .
نکته مهم : در سیستم های ناوبری هواپیما از فرکانس های مختلف استفاده شده است به دلیل آنکه در زمان بروز هرگونه مشکل بتوان از فرکانس Back Up استفاده کرد و به پرواز ادامه داد .
نکته مهم : سیستم های Navigation به طور کلی از نظر Range به سه دسته تقسیم میشوند :
1- Range < 200 Short Range
2- 200 < Range < 1500 Medium Range
3- Range > 1500 Long Range



یک شنبه 30 تير 1392برچسب:, :: 21:2 ::  نويسنده : capt.Hoshi

معرفی رشته اويونيك هواپيما

معرفی رشته اويونيك هواپيما,رشته اويونيك هواپيما, الكترونيك هواپيمايي

معرفی رشته اويونيك هواپيما
در آسمان تيره شب، چند چراغ كوچك به چشم مي‌خورد. اين چند چراغ به خلبان مي‌گويد كه به باند فرودگاه نزديك شده است و اكنون بايد با حركاتي آكروباتيك، خود را به سطح باند نزديك كند و در حالي كه هواپيما تكان‌هاي شديدي مي‌خورد، چرخ‌هاي جلو و عقب هواپيما را يكي پس از ديگري بر روي باند بنشاند!اين صحنه‌اي است كه همه ما بارها در فيلم‌هاي مستند و سينمايي جنگ جهاني اول و دوم ديده‌ايم.

اما هواپيماهاي پيشرفته كنوني از فناوري‌هاي جديد بهره مي‌گيرند و دستگاه‌هاي ناوبري كه در كابين رو به روي خلبان قرار دارد، موقعيت باند فرودگاه را نشان مي‌دهد و مي‌گويد كه آيا هواپيما در راستاي باند است يا به چپ و راست منحرف شده است؟

به همين دليل، امروزه يك خلبان ماهر، فردي است كه بيشترين آگاهي و مهارت را در استفاده از آلات دقيق الكترونيكي و كامپيوتري موجود در كابين دارد؛ وسايلي كه ايمني يك پرواز، در گرو سلامتي و دقت عمل آنها است و باز به همين دليل، در سازمان هواپيمايي هر كشوري، نصب، راه‌اندازي، نگهداري و تعمير سيستم‌هاي الكترونيكي و كمك ناوبري موجود در هواپيما از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار است. وظيفه‌اي كه بر عهده متخصصان اويونيك هواپيما مي‌باشد.

در واقع اويونيك، الكترونيك هواپيمايي به معناي تخصصي آن است؛ يعني متخصص اين رشته، اطلاعات لازم را در زمينه دوره‌هاي ILS، VOR، DME و دوره‌هاي تخصصي ديگر به دست مي‌آورد. براي مثال تعمير و نگهداري سيستم ILS كه كمك مي‌كند تا هواپيما، مسير باند را تشخيص داده و بر روي آن بنشيند، در رشته تخصصي اويونيك هواپيما آموزش داده مي‌شود.

گفتني است كه دانشجويان اويونيك هواپيما، پس از فارغ‌التحصيلي، براساس مقررات آموزشي دانشكده‌ هواپيمايي كشوري، براي شركت در آزمون و اخذ مدرك بين‌المللي الكترونيك هواپيما، به استاندارد پرواز سازمان هواپيمايي كشوري معرفي مي‌شوند.
توانايي‌هاي لازم :
در صنعت هواپيمايي، توانمندي در دروس رياضي و فيزيك بسيار مهم است. همچنين دانشجويان بايد با علاقه و پشتكار بسيار، در اين صنعت فعاليت كنند؛ يعني نبايد واحدهاي آزمايشگاهي و كلاس‌هاي درس را باري به هر جهت پشت‌سر بگذارند و هدفشان گرفتن مدرك كارداني يا كارشناسي باشد. بلكه لازم است با انگيزه و هدف، سركلاس درس حضور داشته باشند تا بتوانند در آينده از تحصيل خود، در سازمان هواپيمايي كشور ياري بگيرند.
موقعيت شغلي در ايران :
آيا مي‌دانيد كه 68% حوادث هوايي به هنگام برخاستن و فرود هواپيما رخ مي‌دهد در حالي كه برخاستن و فرود آمدن تنها 6% از عمليات هوايي را تشكيل مي‌دهد.آمار فوق بيانگر آن است كه تخصص‌هاي اويونيك، الكترونيك و مخابرات هواپيمايي، در سازمان هواپيمايي هر كشوري اهميت فوق‌العاده‌اي دارد و جذب نيروي كارآمد و توانمند در زمينه‌هاي ياد شده، يك ضرورت اجتناب‌ناپذير است.

سازمان هواپيمايي كشوري ايران نيز براي تأمين نيروي ماهر و توانمند در تخصص‌هاي مورد نياز، هر ساله تعدادي دانشجو در رشته‌هاي تعمير و نگهداري هواپيما، الكترونيك هواپيمايي، اويونيك هواپيما و مخابرات هواپيمايي جذب مي‌كند كه تعداد قابل توجهي از اين دانشجويان، به‌ويژه در رشته‌هاي مراقبت پرواز، الكترونيك هواپيمايي، اويونيك هواپيما و مخابرات هواپيمايي، در صورت داشتن توانايي و دانش لازم، جذب سازمان هواپيمايي كشوري مي‌شوند. نكته بسيار مهم اين است كه بسياري از داوطلبان آزمون سراسري، تصور مي‌كنند كه در صورت پذيرش در رشته‌هاي دانشكده هواپيمايي كشوري از جمله اويونيك هواپيما، الكترونيك هواپيمايي و مخابرات هواپيمايي و فعاليت در سازمان هواپيمايي كشور، از درآمد بالايي برخوردار خواهند بود و از امتيازات بسياري مثل دسترسي به بليت رايگان براي استفاده از خطوط هوايي داخلي و خارجي كشور بهره‌مند مي‌شوند. در حالي كه تنها، ‌شركت‌هاي هواپيمايي، امتيازات ياد شده را دارند و سازمان هواپيمايي كشوري ارتباطي با خطوط هوايي ندارد.
درس‌هاي اين رشته در طول تحصيل :
دروس پايه:
رياضي عمومي، رياضي كاربردي،‌ فيزيك،
دروس اصلي تخصصي:
مدار الكتريكي، الكترونيك، مدارهاي منطقي، نقشه‌كشي صنعتي، برنامه‌نويسي كامپيوتر، سيستم‌هاي ارتباطي هواپيما، سيستم‌هاي كمك ناوبري هواپيما، رادار و كاربرد آن در هواپيما ، الكتريك هواپيما، آلات دقيق هواپيما، سيستم‌هاي كنترل اتوماتيك، كارگاه فن‌آوري و روش‌هاي جوشكاري، زبان تخصصي هواپيمايي (بسياري از درس‌هاي اين رشته همراه با آزمايشگاه است).



یک شنبه 30 تير 1392برچسب:اویونیک,هواپیما,آلات دقیق,, :: 20:50 ::  نويسنده : capt.Hoshi

آموزش تصویری بوتیبل کردن فلش مموری با دستورات CMD

تعداد بازدید : 1,167 -۷:۲۲ ق.ظ توسط: Mahdi

برای نصب انواع ویندوز از قبیل ویندوز ۸ و ۷ یا سیستم عامل های دیگر نیاز به یک سی دی یا دی وی دی قابل بوت داریم. آیا تا حالا به این فکر افتاده اید که چطور می شود ویندوز را از روی فلش مموری نصب کنیم و نیاز به سی دی نباشد؟!

آموزش بوتیبل کردن فلش مموری

آموزش بوتیبل کردن فلش مموری

ما در این آموزش تصویری بوتیبل کردن فلش مموری را به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید به راحتی فلش خود را قابل بوت کرده و ویندوز خود را از روی آن ریخته و نصب کنید.

حال مزایای فلش مموری نسبت به سی دی یا دی وی دی عبارت است از :

- سرعت بالا در نصب ویندوز

- امکان نصب ویندوز در نوت بوک هایی که سی دی رام ندارند

- کاهش مصرف باطری لپ تاپ به دلیل عدم استفاده از سی دی رام

- عدم وجود محدودیت حجم در فلش مموری

- کاهش استحلاک سی دی رام

- هزینه کمتر

 

مراحل کار :

۱-ابتدا فلش مموری را به سیستم وصل کردهو به قسمت RUN رفته و دستور CMD را تایپ کرده و ENTER را بزنید.

۲-در صفحه ی باز شده دستور  diskpartرا وارد کرده و ENTER را بزنید.

۳- در مرحله ی سوم مانند شکل زیر دستور list disk را وارد کنید.

۴-در مرحله ی چهارم دیسک هایی که به هارد شما متصل است نمایش داده می شود.

که اولی هارد دیسک شما می باسد که دارای فضای زیاد و دومی مربوط به فلش مموری می باشد که در اینجا یک فلش مموری ۸ گیگ است. که باید فلش مموری را با دستور select disk 2 انتخاب کنیم.

آموزش بوتیبل کردن فلش مموری 1

آموزش بوتیبل کردن فلش مموری ۱

5-سپس دستور clean را وارد می کنیم تا پارتیشن قبلی فلش مموری پاک شود.

۶- در مرحله ششم ما باید با دستور create partition primary یک پارتیشن جدید بسازیم.

۷- و در مرحله ی هفتم با دستور format fs=ntfs quick فلش مموری را فرمت کرده.

۸-و در پایان با وارد کردن دستور assign بوتیبل کردن فلش را به پایان می رسانیم.

آموزش بوتیبل کردن فلش مموری 2

آموزش بوتیبل کردن فلش مموری ۲

حالا شما یک فلش بوتیبل دارید که به راحتی می توانید به کپی کردن اطلاعات دی وی دی ویندوز در داخل این فلش ویندوز را از روی فلش نصب کنید.

برای نصب ویندوز هم باید فلش را به سیستم متصل کرده و ریستارت کنید و وارد منوی بوت شده که در اکثر سیستم ها کلید F12 مربوط به منوی بوت است در منوی باز شده گزینه Boot from USB  را انتخاب کنید.



جمعه 28 تير 1392برچسب:, :: 4:13 ::  نويسنده : capt.Hoshi

پرنده ای که رفت، بگذار بــــرود . . .
هــوای ســرد بــهــانــه است .
هــوای دیــگــری در ســر دارد .

 



پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:, :: 4:18 ::  نويسنده : capt.Hoshi

 

 

چگونه تکه تکه های سهمم از تو را
کنار هم بگذارم؟
چگونه بسازمت؟

آدم هـــــــا... فـرامـوش نـــمیکــــنند ... !! ...
فــــــــقط ...
دیـــگر ســـــــــــــــــــــاکت میشـوند ...
هـمین....!

 

 



چهار شنبه 26 تير 1392برچسب:, :: 4:49 ::  نويسنده : capt.Hoshi

 

خیانت تنها این نیست که شب را با دیگری بگذرانی ...

خیانت میتواند دروغ دوست داشتن باشد !

خیانت تنها این نیست که دستت را در خفا در دست دیگری بگذاری ...

خیانت میتواند جاری کردن اشک بر دیدگان معصومی باشد!



چهار شنبه 26 تير 1392برچسب:, :: 4:35 ::  نويسنده : capt.Hoshi


معماي عشق.....

از استاد ديني برسيدند عشق چيست؟گفت عشق حرام است

از استاد هندسه برسيدند عشق چيست؟گفتنقطه اي كه حول نقطه جوان ميگردد

از استا تاريخ برسيدند عشق چيست؟گفتسقوط سلسله ي قلب جوان

از استاد زبان برسيدند عشق چيست؟گفت همبايloveاست

از استاد ادبيات برسيدندعشق چيست؟گفت محبت الهياب است

از استاد علوم برسيدند عشق چيست؟گفت عشق تنها عنصري است كه بدون اكسيژن ميسوزد

از استاد رياضي برسيدند عشق چيست؟گفت عشق تنها عددي است كه هرگز فرد نيست

از استاد فيزيك برسيدند عشق چيست؟گفت عشق تنها ادم رباتي است كه قلب را سوي خود ميكشد

از استاد انشا برسيدند عشق چيست؟گفتعشق تنها موضوعي است كه ميتوان توصيفش كرد

از استاد قران برسيدندعشق چيست؟گفت عشق تنها ايه اي است كه در هيچ سوره اي وجود ندارد

از استاد ورزش برسيدند عشق چيست گفت عشق تنها توبي است كه هرگز اوت نميشود

از استادزبان فارسي برسيدند عشق چيست؟گفت عشق تنها كلمه اي است كه ماضي و مضارع ندارد

از استاد زيست برسيدند عشق چيست؟گفت عشق تنها ميكروبي است كه از راه چشم وارد ميشود

از استاد شيمي برسيدند عشق چيست؟گفت عشق تنها اسيدي است كه درون قلب اثر ميگذارد

از خودعشقبرسيدند عشقچيست؟ گفتفقط يك نگاه



شنبه 8 تير 1392برچسب:, :: 21:51 ::  نويسنده : capt.Hoshi
آموزش باز کردن کرست + عکس

چگونه کرست را باز کنیم و از آن درست استفاده کنیم!!!
.
بنا به درخواست های زیادی که بازدید کنندگان عزیز سایت برای ما ارسال می کردن و درخواست آموزش بازکردن کرست را داده بودند هرچند این کار بسیار ساده میباشد و ما خودمان شگفت زده شدیم از این همه درخواست!

لذا تصمیم گرفتیم در این جا آموزش قدم به قدم باز کردن کرست رو قرار بدهیم که امیدوارم مفید واقع شود.

در ضمن این مطلب فقط جنبه آموزشی دارد و سایت عشق دونی هیچ گونه مسئولیتی در قبال سوء استفاده از آن را بر عهده نمی گیرد.

 

 

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
ابتدا کرست را از جعبه خارج کرده
سپس آن را باز میکنیم
در مرحله نهایی آن را
روی مسواک خود می مالیم
توصیه می شود روزانه سه بار دندان هایتان را مسواک بزنید “خمیر دندان کرست”


این مطلب از سایت عشق دونی کپی شده است !!! این مطلب از سایت عشق دونی کپی شده است !!!

 



شنبه 8 تير 1392برچسب:, :: 21:39 ::  نويسنده : capt.Hoshi
بدبخت شدم . . . آلتم کنده شد!!!

يك اتفاق وحشتناك
ديروز داشتم بازي ميكردم كه يه دفعه ديدم آلتم از جا كنده شد...! 
خيلي ترسيده بودم ؛ دست و پام رو گم كرده بودم ؛ واقعا دردناك بود... 
آخه بدون آلت چيكار ميتونستم بكنم؟؟
هركاري از دستم بر ميومد انجام دادم كه يه طوري بچسبونمش سرجاش؛ ولي نشد!! 
گيج شده بودم ؛ همينطور كه داشتم بهش ور ميرفتم ؛ يهو با ديدن چيزي شگفت زده شدم
يه آلت ديگه!! 
ديدم يه آلت ديگه دارم!! 
خيلي خوشحال شدم و خدا رو شكر كردم كه معمولا روي كيبورد دوتا آلت نصب ميكنن!!!!!

 



شنبه 8 تير 1392برچسب:, :: 21:37 ::  نويسنده : capt.Hoshi

 

سرویس MMS همراه اول

بافعالسازی این سرویس امکان ارسال و دریافت پیامک چندرسانه ای وفایل صوتی وتصویری برای مشترکین فراهم می شود.

این سرویس مقدار زیادی از شارژ گوشی شما کم نمیکند اما پس از فعالسازی طبعا خیلی از این سرویس استفاده خواهید کرد . ما نحوه فعالسازی ام ام اس همراه اول و همچنین نحوه خرید شارژ همراه اول به صورت آنلاین و با تمام کارت های عضو شتاب را به شما آموزش میدهیم که دیگر هیچ مشکلی نداشته باشید .

برای خرید شارژ مستقیم همراه اول کلمه شارژ7 را در گوگل سرچ میکنید و بعد میتوانید شارژ همراه اول و شارژ ایرانسل و شارژ تالیا و شارژ رایتل خریداری نمایید و همان لحظه گوشی خود را شارژ نمایید. شارژ7 | Sharj7 یکی از بهترین و مطمئن ترین سایت ها در زمینه خرید شارژ همراه اول و خرید شارژ ایرانسل است و خیلی آسان میتوانید از این سایت شارژ بخرید و لذت ببرید. در ضمن هر زمان از شبانه روز که بخواهید میتوانید از این سایت شارژ خریداری کنید .

سرویس MMS همراه اول

*         فعال سازی

۱.       مراجعه به دفتر خدمات ارتباطی، تکمیل فرم و ارائه اصل و تصویر کارت ملی و آخرین قبض پرداختی

۲.       استفاده از خدمات خاص پرتال همراه اول

با تماس با ۱۸۶۸ در تهران و ۸۹۳۶۹ در شهرستان ها، ثبت نام در محل انجام می شود.

*         تنظیمات MMS

۱.       مشاهده شماره سریال ۱۵ رقمی گوشی با وارد کردن *#۰۶#، ارسال نوع و مدل گوشی یا شماره سریال گوشی (IMEI) از طریق پیام کوتاه به شماره ۸۰۰۸

۲.       مراجعه به سایت همراه اول، منوی سرویس ها، ثبت نامGPRS، تنظیماتMMS

۳.       در صورتی که گوشی تلفن همراه قابلیت انجام تنظیمات خودکار را نداشته باشد، مشترک می‌تواند تنظیمات زیر را به صورت دستی وارد نماید.

Item
Value
Name

MCI -MMS

APN
mcinet
MMSC
۱۹۲.۱۶۸.۱۹۳.۱۳۴:۳۸۰۹۰/was

MMS Proxy

۱۹۲.۱۶۸.۱۹۴.۱.۰۷۳

MMSC Port

۸۰۸۰
MCC
۴۳۲
MNC
۱۱

APN Name

mms
*         غیرفعال سازی

۱.        مراجعه به دفتر خدمات ارتباطی، تکمیل فرم و ارائه اصل و تصویر کارت ملی و آخرین قبض پرداختی

۲.        استفاده از خدمات خاص پرتال همراه اول

تعرفه MMS برای مشترکین دائمی و اعتباری یکسان است و به شرح زیر می باشد:

برای MMS های با حجم کمتر از ۵۰ کیلوبایت ۵۰۰ ریال برای هر MMS

برای MMS های با حجم بیشتر از ۵۰ کیلوبایت ۱۰۰۰ ریال برای هر MMS

(سقف ارسال ۳۰۰ کیلوبایت)

Incoming search terms:

  • ام ام اس همراه اول
  • چگونه mms را فعال کنیم
  • فعال کردن ام ام اس همراه اول
  • فعال سازی ام ام اس همراه اول
  • فعال کردن ام ام اس همراه اول
  • چگونه ام ام اس را فعال کنیم
  • فعال کردن ‏MMS ‎‏ همراه اول
  • فعال کردن mms همراه اول
  • فعال کردن mms ایرانسل
  • چگونه mms ایرانسل را فعال کنیم

 



شنبه 8 تير 1392برچسب:, :: 17:17 ::  نويسنده : capt.Hoshi

Word 2010

بسیاری از کاربران برای فارسی کردن اعداد در آفیس ۲۰۱۰ و آفیس ۲۰۰۷ دچار مشکل شده اند. طی این آموزش کوتاه به آسانی می توانید اعداد را در برنامه وورد به فارسی تبدیل نمایید.

 

 

فارسی کردن اعداد در Word 2010

 

ابتدا برنامه Word 2010 را اجرا نمایید.

روی منوی آبی رنگ File کلیک کرده و سپس گزینه Option را بزنید.

در پنجره word Option در قسمت سمت راست گزینه Advanced را انتخاب کنید.

در پنل سمت راست پایین بیایید تا به قسمت Show Document Content برسید.

از منوی کشویی Numberal گزینه Hindi را انتخاب نمایید.

نکته:  اگر زبان ویندوز شما فارسی باشد می توانید گزینه Context را انتخاب نمایید. در این صورت در متون انگلیسی اعداد انگلیسی و در فارسی اعداد فارسی می باشد.

 

در آفیس ۲۰۰۷ به جای گزینه Hindi گزینه Context را انتخاب نمایید.



جمعه 7 تير 1392برچسب:, :: 16:28 ::  نويسنده : capt.Hoshi

طراحی وب - آموزش طراحی صفحات وب


طراحی صفحات و سایتهای اینترنتی و فواید این سایتها

یک سایت می تواند نقش یک بروشور تبلیغاتی را برای شما بازی کند حتی با امکاناتی بسیار بیشتر از یک بروشور ساده. شما با استفاده از یک سایت اینترنتی می توانید به راحتی محصولات خود را به بازدید کنندگان خود معرفی کنید، آنها را از آخرین تغییرات مطلع کنید، اطلاعات مورد نیاز آنها را در اختیارشان قرار دهید و یا حتی نظرات و پیشنهادات آنها را جمع آوری کنید. حتی می توان با ایجاد یک انجمن گفتگو در سایت به سایرین اجازه داد نظرات خود را اعلام کنند و به نظرات دیگران پاسخ دهند.

از یک سایت اینترنتی می توان برای ایجاد ارتباط مؤثر میان اعضای یک سازمان هم استفاده کرد به صورتی که هر یک از اعضا در هر جا که باشند بتوانند به اطلاعات مورد نیاز خود از طریق سایت سازمان دسترسی پیدا کنند، از آخرین اخبار مطلع شوند و آخرین تغییرات را مشاهده کنند.

در حقیقت می توان از یک سایت اینترنتی به عنوان بخش مهمی از سیستم اطلاعاتی داخل سازمان استفاده کرد و هر گروه از افراد به اطلاعات مربوط به سطح سازمانی خود دسترسی داشته باشند. یعنی اطلاعاتی که کارمندان از سایت دریافت می کنند متفاوت با اطلاعات مدیران و همچنین متفاوت با اطلاعاتی باشد که بازدید کنندگان خارج سازمان از سایت دریافت می کنند.

یک وب سایت راهی مناسب برای ارائه اطلاعات مختلف در مورد کالا هم و خدماتی است که شرکت به مشتریان ارائه می دهد. بدون اینکه مشتری مجبور باشد در زمان خاصی به شرکت مراجعه کند و یا اینکه با شرکت تماس بگیرد می تواند در هر کجا که باشد به سایت شرکت مراجعه کند و اطلاعات مورد نظر خود را کسب کند.

با استفاده از یک سایت اینترنتی می توان به راحتی اطلاعات مربوط به محصولات جدید را منتشر کرد بدون اینکه نیازی به چاپ بروشورها و آگهی های جدید باشد.

طراحی سایتهای اینترنتی تا حد زیادی بستگی به موارد استفاده آن سایت و نیازهای کاربران آن دارد. اگر در طراحی سایت نیاز کاربران در نظر گرفته نشود و یا نیازها به صورت روشن مشخص نشوند نباید انتظار داشت تا سایت کارایی لازم را داشته باشد.

با استفاده از زبانهای برنامه نویسی طرف سرور نظیر PHP و با استفاده از پایگاههای داده ها و بانکهای اطلاعاتی نظیر MySQL می و تکنیکهایی مثل Ajax و JavaScript امکان طراحی سایتها با انواع کاربری مختلف وجود دارد. اما در طراحی سایت ها باید از این امکانات در جای مناسب استفاده شود تا نیازهای کاربران نهایی برآورده شود.

در صورتی که تمایل دارید صاحب یک سایت اینترنتی باشید می توانید با ما تماس بگیرید و هدف سایت و نیازهای کاربران سایت را با ما در میان بگذارید. ما پس از بررسی سایت مورد نظر شما در امکان طراحی سایت شما را بر عهده می گیریم. و سعی می کنیم سایتی مطابق میل شما ایجاد کنیم.
 



ادامه مطلب ...


دو شنبه 3 تير 1392برچسب:, :: 17:38 ::  نويسنده : capt.Hoshi

آموزش جاوا اسکرپت

جاوا اسکرپت یک زبان اسکرپت نویسی تحت وب است که برای افزایش پویایی صفحات HTML استفاده می شود. از این زبان می توان برای ارزیابی اعتبار فرمهای HTML قبل از ارسال به سرور، شناسایی مرورگر کاربران، ایجاد انواع منو ها و بسیاری کارهای دیگر استفاده کرد.

نکته : باید توجه داشت که جاوا اسکرپت یک زبان طرف کاربر (Client Side) است توسط کامپیوتر شخصی کاربر تفسیر می شود. کدهای مربوط به جاوا اسکرپت توسط کاربر نهایی قابل مشاهده هستند پس توصیه می شود از آن برای مقاصد مهم نظیر اتصال به دیتابیس استفاده نشود.

می توان کدهای جاوا اسکرپت را به صورت تعبیه شده در صفحات HTML استفاده کرد و یا کدهای جاوا اسکرپت را در یک فایل جداگانه با پسوند js. ذخیره کرد ولی در هر صورت یان فایلها هم باید توسط یک صفحه HTML فراخوانی شده و نتیجه آنها در صفحات HTML نمایان خواهد شد.

بهتر است قبل از شروع به یادگیری جاوا اسکرپت با HTML و CSS آشنایی داشته باشد تا بتوانید به خوبی از قابلیتهای جاوا اسکرپت استفاده کنید. برای یادگیری زبانهای ذکر شده می توانید از پیوندهای زیر استفاده کنید :

برای آزمایش کردن اسکرپتهایی که می نویسید باید از مرورگری استفاده کنید که از جاوا اسکرپت پشتیبانی می کند. قابل ذکر است که تقریباً همه مرورگرهای جدید از جاوا اسکرپت پشتیبانی می کنند از جمله این مرورگرها می توان به اینترنت اکسپلورر (IE) که در ویندوز به صورت پیش فرض نصب می شود، فایر فوکس (Firefox) و اپرا (Opera) اشاره کرد. به خاطر داشته باشید که نسخه های قبل از نسخه 4.0 اینترنت اکسپلورر و Netscape از جاوا اسکرپت پشتیبانی نمی کنند.



دو شنبه 3 تير 1392برچسب:, :: 17:49 ::  نويسنده : capt.Hoshi

آموزش کار با استایل (CSS)

CSS یا همان Cascading Style Sheet روشی است برای قالب بندی و طراحی اجزای صفحه از قبیل متن، تصویر، زمینه صفحه، کادرها و تقریباً هر چیزی که در طراحی صفحه استفاده می شود بدون استفاده از کدهای HTML. از طریق این استایل شیتها می توانیم از دوباره نویسی کدهای HTML که باعث مشکل شدن کد نویسی و همچنین کند شدن سرعت بارگذاری صفحه در اینترنت می شود جلوگیری کنیم. برای مثال می توانیم یک بار نوع فونت مورد استفاده در یک صفحه را تعیین کنیم و دیگر مجبور نباشیم کد مربوط به فونت را در صفحه به کار ببریم. همچنین می توانیم از این ابزار قدرتمند در مواردی به جای جاوا اسکرپت نیز استفاده کنیم و چون مشکلات جاوا اسکرپت مثلاً غیر فعال بودن جاوا اسکرپت در مرورگر را ندارد با خیالی آسوده تر می توانیم از آن استفاده کنیم.

CSS هم مانند جاوا اسکرپت این امکان را به ما می دهد که از یک فایل استایل خارجی برای تعیین خواص بخشهای مختلف صفحه های یک سایت استفاده کنیم. در این صورت می توانیم ظاهر همه صفحه ها را با ایجاد یک تغییر کوچک در فایل استایل خارجی تغییر دهیم. مثلاً فرض کنید که رنگ متن همچنین نوع فونت متن صفحه هایمان را در یک فایل استایل تعیین کرده ایم و از آن در طراحی چندین صفحه استفاده کرده ایم، حالا اگر بخواهیم رنگ متن همه این صفحات را تغییر دهیم تنها کافی است تا رنگ متن را در همان فایل استایل تغییر دهیم و نیازی به تغییر دادن صفحات نداریم.

در این قسمت به معرفی قابلیتهای مختلف CSS خواهیم پرداخت . چون این قسمت در سایت ما به تازگی راه اندازی شده است هنوز کامل نشده و به مرور زمان سعی می کنیم آنرا کاملتر کنیم.

اگر انتقاد یا پیشنهادی برای بهتر شدن این قسمت دارید می توانید از طریق «فرم تماس با ما» ما را مطلع کنیم. ما نیز خوشحال می شویم از نظرات شما در جهت بهبود این بخش استفاده کنیم.



دو شنبه 3 تير 1392برچسب:, :: 17:46 ::  نويسنده : capt.Hoshi

آموزش HTML

آنچه که قبل از یادگیری HTML لازم است بدانید:

برای شروع کار با HTML شما به چیزهایی نیاز دارید که در لیست زیر آمده است:

  1. شما به یک ویرایشگر متن نیاز دارید. در ویندوز شما می توانید از برنامه Notepad استفاده کنید. از هر نرم افزار ویرایش متن دیگری استفاده کنید اما این نکته را در نظر داشته باشید که نرم افزار WordPad که در ویندوز وجود دارد و نرم افزارهایی مانند Microsoft Office Word و امثال آن برای نوشتن کدهای HTML مناسب نیستند چون در هنگام ذخیره کردن متن این نرم افزارها کدهایی را به آن اضافه می کنند.
    نرم افزار Notepad را می توانید از طریق منوی استارت در قسمت Accessories پیدا کنید یا از طریق فرمان Run با تایپ notepad در کادر Open و فشار دادن دکمه Enter.
  2. شما به یک مرورگر وب به انتخاب خود نیاز دارید. می توانید از Microsoft Internet Explorer استفاده کنید که با ویندوز نصب می شود یا از Opera, Mozilla Firefox و نرم افزارهای مشابه که اغلب به صورت رایگان برای دانلود در اینترنت وجود دارند.
    بهتر است صفحاتی را که می نویسید با چند مرورگر آزمایش کنید. زیرا در HTML قسمتهایی وجود دارد که مختص به یک مرورگر خاص است و با سایر مرورگرها کار نمی کند.
  3. شما به جایی برای ذخیره کردن متن خود دارید که می تواند جایی روی هارد دیسک شما، یک فلاپی دیسک یا یک سرور باشد. البته شما برای استفاده از HTML نیاز ندارید حتماً به اینترنت متصل باشید، شما می توانید با استفاده از یک مرورگر وب در کامپیوتر خود از HTML استفاده کنید.
    برای ذخیره کردن فایلی که با Notepad نوشته اید کافی است از منوی File گزینه Save As را انتخاب کرده و مسیری را برای ذخیره فایل انتخاب کنید و در کادر File Name در پایین پنجره Save As نام فایل را با پسوند html بنویسید. در آخر هم دکمه Save را کلیک کنید.


دو شنبه 3 تير 1392برچسب:, :: 17:42 ::  نويسنده : capt.Hoshi

چگونه هواپیما از روی باند بلند میشود؟ 

 

قسمت اول :

چهار نيرويي كه در هنگام پرواز بر هواپيما اعمال ميشوند .
چهار نيرويي كه در هنگام پرواز بر هواپيما اعمال ميشوند عبارت اند از برا .{ليفت} پسا {درگ}رانش موتور و وزن
وظيفة ي يك خلبان در هواپيما اين است كه منابع يا نيرو هائ در اختيار را به گونه اي تنظيم كند كه تعادل ميان اين نيروها برقرار شود .
اين نيروها چه ميكنند ؟



ادامه مطلب ...


جمعه 17 خرداد 1392برچسب:, :: 1:9 ::  نويسنده : capt.Hoshi

گراندGround: واحد گراند مسئولیت هواپیما از Stand یا Gate تا Holding Point باند و بالعکس رو به عهده دارد.

تاورTower: برج وظیفه ی هدایت هواپیما بر روی باندهای فعال برای تیک آف و لندینگ رو دارد.

اپروچ Approach: واحد اپروچ وظیفه اش هدایت هواپیما در محدوده ی مشخص شده ی فرودگاه ها هست.

واحد کنترل منطقه Area Control Center: که وظیفه اش هدایت هواپیماها در راه های هوایی است.


خلبان به ترتیب روی موج این واحد ها می رود، و مجوز برای فعالیت های خود از هنگام روشن کردن هواپیما تا پارک کردن هواپیما در فرودگاه مقصد را مرحله به مرحله دریافت میکند و هر واحد با اتمام مسئولیتی که در برابر خلبان هواپیما بر عهده دارد را به واحد دیگر تحویل میدهد!(با چگونگی این کار بعدا آشنا خواهیم شد)
 



ادامه مطلب ...


یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 1:7 ::  نويسنده : capt.Hoshi

باران مرا یاد چتر می اندازد

چتر مرا یاد قرارمان....

قرارمان که یادت هست !!!؟
اینکه آغوشت را چتر کنی

تا چشمهایم بیش ازین خیس نشوند
.



چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:, :: 15:28 ::  نويسنده : capt.Hoshi

Anka (در ترکی به معنای ققنوس است) نام خانواده ای از پهپاد های شرکت صنایع هوافضای ترکیه است که برای نیروی هوایی این کشور طراحی میشوند.نمونه اولیه یا Anka-A یا به اختصار TIHA-A از نوع شناسایی ، نمونه بعدی یعنی Anka-B یا در اختصار TIHA-B از نوع مسلح میباشند.

 

 



ادامه مطلب ...


دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:, :: 21:13 ::  نويسنده : capt.Hoshi

 

 

گلوبال هاوک که تا ارتفاع 65 هزار پايي (22هزار متري) اوج ميگيرد ميتواند 36 ساعت در آنجا بماند،  همچنین مي تواند در هر ماموريت 40 هزار مايل هوايي گشت زني کند. با داشتن يک مجموعه کامل از حسگرهاي الکترونيکي نوري، فروسرخ و ترکيبي، قادر است در هر زمان روز و شب و در هر شرايط آب و هوايي به انجام ماموريت بپردازد. در مدل بزرگتر آن فاصله نوک بالها به 40 متر مي رسد. ويژگي قابل توجه: اين واقعيت که مي تواند به طور خودکار بلند شود و فرود بيايد، تا حد زيادي احتمال سقوط را کاهش ميدهد، خصوصيتي که در پرداتور و ريپر وجود ندارد.

 

کپی برداری با ذکر منبع مجاز می باشد

 

 



شنبه 12 اسفند 1391برچسب:, :: 22:11 ::  نويسنده : capt.Hoshi

İmage

6) سرتیپ2 فنی هوایی شهید عباس آقایی راد
(تولد: تهران_1329) ، (شهادت: آبادان_30/8/1359) ، (تخصص: همافر)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>



ادامه مطلب ...


شنبه 12 اسفند 1391برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : capt.Hoshi


"بسم ربّ الشهداء و الصدیقین"

هوانیروز یکی از کارآمدترین یگان های نیروی زمینی ارتش ج.ا.ا بوده که از آغاز جنگ تحمیلی بالگردهای خود را در انواع مختلف کبرا ، 214 ، شنوک ، 205 و 206 به مناطق عملیاتی غرب و جنوب اعزام و با استقرار در شهرهای ارومیه ، مراغه ، سقز ، سنندج ، گیلانغرب ، ایلام ، دزفول ، اهواز و ماهشهر از مورخه 31/6/1359 با دشمن بعثی وارد نبرد گردید که با توجه به شرایط نیروهای خودی و پیشروی ارتش بعثی از همان ابتدا بصورت گسترده در پشتیبانی از یگانهای زمینی وارد عمل شد و با توجه به تحرک صد در صد و با رشادت و دلاوری خلبانان و کارکنان فنی خود علاوه بر کند کردن پیشروی دشمن و تثبیت آنها در مواضع دفاعی نامناسب نقش انکار ناپذیری در انهدام نیروهای دشمن ایفا نموده و کارشناسان نظامی غرب و شرق را در بهت و حیرت فرو برد . 
با آغاز عملیات های آفندی و پدافندی یگان های ارتش و سپاه ، هوانیروز همواره در راستای پشتیبانی آتش ، تخلیه مجروحین ، هلی برن ، حمل تدارکات از راه هوا و شناسایی هوایی مورد استفاده قرار می گرفت ، بطوریکه نام هوانیروز با اکثریت عملیات های ارتش و سپاه عجین گشته است و افتخاری جاودانی برای این یگان قهرمان به ارمغان آورده است.



ادامه مطلب ...


شنبه 12 اسفند 1391برچسب:, :: 20:17 ::  نويسنده : capt.Hoshi

اولین هلیکوپتر دنیا در سال ۱۹۴۰ در آمریکا ساخته شد، این وسیله پروازی غول پیکر که « XH-17 » نامیده می‌شد از ترکیب قطعات ۵ هواپیما ساخته شده بود.

 

ابعاد این وسیله با ارتفاع ۹ و طول ۱۶ متر بسیار بزرگ بود و پروانه آن بیش از ۴۰ متر قطر داشت که بزرگ‌ترین پروانه هلیکوپتر تا به امروز محسوب می‌شود.

این هلیکوپتر دارای سه خدمه پرواز بود و با دو موتور توربو جت کار می‌کرد که حد اکثر سرعت آن را به ۱۴۵ کیلومتر در ساعت می‌رساندند.

« XH-17 » می توانست تا شعاع ۶۴ کیلومتر پرواز کند و ۴ هزار متر ارتفاع بگیرد.



جمعه 11 اسفند 1391برچسب:, :: 12:37 ::  نويسنده : capt.Hoshi

سوالات متداول راجع به خلبانی:

آیا فردی با دندان پر کرده و یا عینک میتواند خلبان شود؟

دندان پر کرده و یا عینک به هیچ وجه و در هیچ کجای دنیا مانع آموزش خلبانی  نیست. هر چند دو بینی و یا کور رنگی میتواند مشکل ساز باشد. تست پزشکی قبل از سرمایه گذاری در این رشته اکیدا به علاقه مندان توصیه میشود. اما حداقل شرایط پزشکی برای یک خلبان، بسیار راحت تر از آنست که عامه مردم باور دارند.

مدرک کدام آموزشگاه خلبانی و یا کدام کشور معتبر تر است؟

توجه داشته باشید که گواهینامه خلبانی توسط سازمان هواپیمایی هر کشور صادر شده و مدارس خلبانی زیر نظر همان سازمان های متبوع، کار میکنند. به دلیل عضویت اکثر کشورهای دنیا در سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری ICAO ، مدارک خلبانی همه این کشورها، معتبر هستند، اما تعدادی کشور خاص از نظر کیفیت آموزش در سطح بسیار بالا تری قرار دارند و بیشتر مورد توجه ایرلاین ها قرار میگیرند و کشور استرالیا یکی از همین کشور هاست.

کدام آموزشگاه خلبانی را انتخاب کنیم؟

تعداد آموزشگاه های خلبانی بسیار متنوع است و بهترین میزان برای یک آموزشگاه خوب، فارغ التحصیلان آنست. از دیگر نکات مهم، ناوگان هواپیمایی شرکت است که میبایست به حد کافی، متنوع و پیشرفته باشد. مدارس خلبانی که توسط شرکت ایلیاد، پیشنهاد میشوند، قبلا مورد مطالعه و حتا بازدید شخصی مدیریت این شرکت قرار گرفته اند.

ترجیحا بهتر است در آموزشگاهی  تحصیل کنید که کل شهریه پرواز را یک جا در ابتدا از شما طلب نکند بلکه شهریه پروازی را طبق پیشرفت دانشجو، از او اخذ کند. 

 

شرایط بازار کار برای یک فارغ التحصیل خلبانی چگونه است؟

ضمن اینکه هیچ آموزشگاه خلبانی نمیتواند استخدام فرد را گارانتی کند و باید به این نکته اشاره کرد که در خود کشور استرالیا، معمولا حداقل شرایط استخدامی برای خلبان در یک ایرلاین ، به طور اختصار داشتن ۱۰۰۰ ساعت پرواز است که داشتن این تعداد ساعت پرواز بالا، تنها از دو راه امکان پذیر است

۱- یک فارغ التحصیل با حدود ۲۰۰ ساعت پرواز میتواند در شرکت های توریستی هواپیمایی  که در ایالات های شمالی و مناطق دور افتاده استرالیا فعالیت دارند، به عنوان خلبان هواپیمای سبک تک موتوره و یا دو موتوره کار کند و پس از یکی دو سال تجربه پروازی، برای ایر لاین در خواست کار دهد

۲- دانشجو پس از گذراندن دوره استاد خلبانی، به عنوان استاد خلبان در مدارس خلبانی مشغول به کار شود و به تجربیات و ساعت پروازی خود بیافزاید

اما به طور کل، تمامی کشورهای دنیا از جمله استرالیا، در طی دو سه سال آینده، به دلیل باز نشستگی خلبانان مسن، با معزل کمبود خلبان مواجه خواهند شد. در نتیجه، اکنون یکی از بهترین فرصت ها برای تحصیل این رشته میباشد. توجه داشته باشید لازمه کار در استرالیا داشتن اقامت دائم و یا ویزای کار است.

 به دلیل اعتبار بالای مدارک خلبانی صادره از استرالیا، فارغ التحصیلان خلبانی از این کشور، از موقعیت بسیار خوبی نیز در دیگر کشورها که شرایط آسان تری برای استخدام خلبانی در ایرلاین دارند، برخوردارند.



چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, :: 18:14 ::  نويسنده : capt.Hoshi

نام آموزشگاه

شهر

وب سایت

شماره تماس

دوره­ های ارائه شده

مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی

تهران، شیراز، مشهد، اصفهان

www.Irancatsc.com

66029681-021

PPL,CPL,INST,IPخلبانی گلایدر، ، مدل، کایت، پاراگلایدر،...

آموزشگاه خلبانی پارسیس

تهران

www.Parsisaviation.com

44013367,68,69

PPL,CPL,IR,AFI

مدرسه خلبانی آرتا کیش

تهران

www.apts.ir

7-44669935-021

 

PPL,CPL,IR,IP

آموزشگاه خلبانی بوتیا ماهان

تهران، کرمان

www.bmac.ir

2613246-9- 0341

48386201 - 021

PPL,CPL,IR

آموزشگاه خلبانی معراج

تهران

www.Merajaviation.com

44631917

PPL,CPL,IR,IP

آموزش فنون و خدمات هوایی سماپران

تهران

www.Samaparan.ir

66282196

PPL,CPL

آموزشگاه خلبانی 110

تهران

www.ati-110.com

44445358

PPL,CPL,IR

آموزشگاه گلایدر نیشابور

نیشابور

-

2443424-0551

GPL

شرکت توسعه تجارت کیش

کیش

www.Kishtpc.com

 

 

آموزشگاه گلایدر زرقان

زرقان (فارس)

-

4227444-0712

GPL

آموزشگاه خلبانی پرآور پارس

تهران

www.paravar-pars.com

021-77000031-3 ul


چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, :: 14:40 ::  نويسنده : capt.Hoshi

رود باد یا جت استریم :  (Jet stream

 

 


 

 

 

 



ادامه مطلب ...


سه شنبه 8 اسفند 1391برچسب:, :: 19:38 ::  نويسنده : capt.Hoshi

جت های مسافربری آینده چه ویژگی های دارند :

با عرض سلام خدمت شما علاقه مندان به اطلاعات هوانوردی  همانطور که از عنوان پیداست شما دوستان در این مقاله میتوانید به دانسته های خود در مورد ویژگی و کارایی جت های مدرن بیافزایید.

ویژگی موتور جت آینده  : تولید صدای کمتر نسبت به نسل گذشته ، کاهش یافتن میزان مصرف سوخت و استفاده از سوخت پاک از جمله ویژگی های مهم این است.در این راستا شرکتهای لاکهید مارتین  و بوئینگ طرح های برای غلبه بر مشکلاتی از جمله آلودگی صوتی ، آلودگی محیط زیستی و میزان مصرف سوخت جت های مسافربری ارائه کرده اند .

جت مافوق صوت : SUPERSONIC GREEN MACHINE

هواپیمای کنکورد که به عنوان اولین جت مسافربری مافوق صوت در  جهان مشغول به فعالیت بود به دلیل آلودگی صوتی ، مصرف سوخت بالا و بروز مشکلاتی در موتور آن در نوامبر 2003 از خطوط هوایی کنار گذاشته شد.


 

 



ادامه مطلب ...


دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:, :: 22:19 ::  نويسنده : capt.Hoshi

وقتی باران میبارد همه پرندگان به دنبال سرپناه هستند

اما عقاب برای خیس نشدن بالاتر  از ابرها پرواز می کند

این است تفاوت در راه حل !!

 

.........................................

نسبت سطح بال زنبور به بدن او کم است و بر اساس قوانین

آیرودینامیک

پرواز برایش ممکن نیست

 

اما زنبور این را نمی داند وپرواز میکند .

.................................................

 

پریدن، باور پرنده ای است

که به پرواز می اندیشد

وگرنه دلیل پرواز پر نیست...!!!

 

 ...............................................



ادامه مطلب ...


دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:, :: 18:12 ::  نويسنده : capt.Hoshi

جدیدترین جت رادارگریز چینی

به گزارش صراط به نقل از ايسنا، جديدترين جنگنده رادارگريز چين در شهر چنگدوي اين كشور رونمايي شد. چين ابتدا مدعي شده بود كه جنگنده J-20 تا حداقل سال 2017 آماده نخواهد شد و آمريكا در مخالفت با آن، اين زمان را براي سال 2020 يا بعد از آن پيش‌بيني كرده بود.


اولين پرواز هواپيماي «قدرت اژدها» (J-20 Might Dragon) مي‌تواند هشداري براي نيروي هوايي آمريكا باشد كه در حال حاضر گرفتار چند مشكل در جت‌هاي خود از جمله مشكل سيستم اكسيژن است كه به مرور به مسموميت خلبانها پراخته است.

برخاستن و پرواز اين هواپيماي سياه‌رنگ، همچنين به ادعاهايي منجر شده، از جمله اين كه اين هواپيما از روي هواپيماهاي به سرقت رفته آمريكايي يا روسي ساخته شده كه چين به شدت آن را تكذيب كرده است.

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  158729_400.jpg
مشاهده: 7
حجم:  43.1 کیلو بایت



ادامه مطلب ...


دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:, :: 14:46 ::  نويسنده : capt.Hoshi

هواپیمای اف 35 ساخت کمپانی "لاکهید مارتین" آمریکا یکی از پیشرفته ترین جنگنده های حال حاضر جهان است که به مرور زمان ارتش های کشورهای متحد آمریکا با خرید این هواپیما آن را به استخدام نیروی هوایی خود در آورده اند.طول این جنگنده 13.5 متر ، عرض آن حدود 11 متر ، وزن حداقل آن بیش از 10 تن و وزن حداکثری آن قریب به 23 تن می باشد . حداکثر سرعت این هواپیما حدود 1.8 ماخ و برد عملیاتی آن 1800 کیلومتر است .این هواپیما در سه مدل نوع A ، B و C بوده و تفاوت مدل های آن بیشتر حول محور برخاست و فرود آن است . هواپیمای اف 35 مدل A : برخاست و فرود عادی و روی باند.هواپیمای اف 35 مدل B : برخاست سریع و فرود عمودی.هواپیمای اف 35 مدل C: برای ناوهای هواپیمابر طراحی شده است .نوع "A" این هواپیما صرفا برای کاربرد در باندهای زمینی و نوع "C" آن با مشخصه برخاست و فرود عمودی برای ناوهای هواپیمابر طراحی شده است . البته از نوع " B " این هواپیما می توان روی ناوهای هواپیمابر نیز استفاده کرد . بنا به اعلام مقامات کمپانی لاکهید مارتین این هواپیما می تواند تا سال 2040 کارایی عملیاتی خود را حفظ کند . این هواپیما 4 برابر، کارایی بیشتری در عملیات های هوا به هوا و هشت برابر کارایی بیشتر در عرصه عملیات های هوا به زمین دارد .این هواپیما ، جنگنده ایست چندماموریته که برای عملیات هوا به زمین بهینه سازی شده و ماموریت هوا به هوا، اصولاً ماموریت ثانویه وی به شمار می آید. این هواپیما تا حدود زیادی به جنگنده " F/A-22 Raptor " شباهت دارد و طرح کلی آن مشابه این هواپیما بوده، هم چنین تا حدود زیادی نیز از فناوری های مشترکی بهره می جویند. چون اف 35 بیشتر برای برخاست و فرود عمودی طراحی شده بنابراین فرسایش قطعاتی کمتری نسبت به دیگر جنگنده ها دارد . برای برخاست عمودی ، این هواپیمای تک موتوره، از سیستم " کشش منحرف شده " بهره می جوید . خدمه اف 35 یک نفره طراحی شده و این هواپیما، برای حمل تسلیحات خود از دو محفظه داخلی و چهار پایلون خارجی استفاده می کند. هر یک از محفظه ها، قابلیت حمل دو موشک یا بمب یا هر سلاح دیگر را دارند و مقرهای خارجی نیز به همین ترتیب می توانند لود شوند. تقریباً در تمامی مدل های این هواپیما، تسلیحات یکسانی به کار رفته و تغییرات تنها در قسمت راداری و سیستم های پیچیده برخاست و نشست صورت می پذیرد.



دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:, :: 14:41 ::  نويسنده : capt.Hoshi

چکیده مطالب مهم و جزوه تدریسی درس سیستم های کنترل اتوماتیک از کتاب :

AutomatiAc Flight Control
E. H. J . PALLETT & SHAWN COYLE

دانلود جزوه اساس کنترل




به نقل از استاد رازقندی



شنبه 5 اسفند 1391برچسب:, :: 23:41 ::  نويسنده : capt.Hoshi

Boeing 747 -SP



مقدمه


ایده ی ساخت SP زمانی به وجود آمد که شرکت Pan Am درخواست یک جت دور برد تجاری با حداکثر وزن بارگیری و طی کردن مسافت های طولانی بدون توقف بین توکیو و نیویورک را داد و پس از پان آمریکن ایران ایر هم به جمع متقاضیان SPپیوست تا پرواز های تجاری بدون وقفه خود از تهران تا نیویورک را که دور ترین مسافت زمان خود بود را پوشش دهد.
اولین تقاضای پان آمریکن در سال 1973 بود و اولین نمونه این جت در سال 1976 تحویل شد. بویینگ 747 اس پی برای دستیابی به دو هدف طراحی شده بود:









ادامه مطلب ...


شنبه 5 اسفند 1391برچسب:, :: 20:39 ::  نويسنده : capt.Hoshi

فوکر100





ادامه مطلب ...


شنبه 5 اسفند 1391برچسب:, :: 20:34 ::  نويسنده : capt.Hoshi

 

 

1.قبل از پرواز solo:                                  

  1. گذراندن دوره زبان عمومی و تخصصی.
  2. گذراندن 390 ساعت دوره تئوری PPL در کلاس های زمینی طبق سیلابس ارائه شده.
  3. گذراندن دوره POH هواپیما.
  4. قبولی در امتحان معرفی به خط پرواز, POH.
  5. انجام اولین پرواز SOLO (تنها) پس از انجام حداقل 12 ساعت پرواز با استاد.

 


 



ادامه مطلب ...


یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:, :: 12:51 ::  نويسنده : capt.Hoshi

  

سیستم های کمک ناوبری هواپیما


آشنایی با اویونیک


قسمت زیادی از دانش الکترونیک در یک هواپیما جهت تعیین موقعیت هواپیما نسبت به نقطه‌ای ثابت در روی زمین استفاده می‌گردد و این کار را می‌توان به طرق متعددی انجام داد. در صورت مشخص بودن موقعیت هواپیما، خلبان می‌تواند مراحل بعدی ناوبری را با استفاده از دانستن روابط بین روند تغییرات و زمان به انجام رساند. با استفاده از ...............

 

 

 



ادامه مطلب ...


یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:, :: 12:29 ::  نويسنده : capt.Hoshi

 

 

ایرودینامیک


دینامیک پرواز :

 

 علمی است که به بررسی نحوه جهت‌گیری وسایل پرنده در سه بعد می‌پردازد. این علم که در حوزهٔ پژوهش‌های مهندسی هوافضا قرار دارد، جهت‌گیری وسایل پرنده (نظیر هواپیما یا بالگرد) را حول گرانیگاهشان ارزیابی می‌کند.

 

 

 



ادامه مطلب ...


یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:, :: 12:23 ::  نويسنده : capt.Hoshi

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 13 صفحه بعد