درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید.... خلبان پرواز كاپیتان ملازاده به همراه کمک خلبان پرواز آقا جواد ؛ سفری خوش را برای شما علاقمندان به پرواز آرزمند هستیم. نکاتی که در طول پرواز بدردتون میخوره بهتون گوشزد میکنم : بستن كمربندها اصلأ ضرورتی ندارد و كاملأ بدرد نخور است. ارتفاع پرواز به احتمال قریب به یقین تا آسمان هفتم بوده و هوای بهشت بسیار عالی است. مرگ راحتی داشته باشید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
تقدیم به عاشقان پرواز
دلیل پرواز پر نیست




باران مرا یاد چتر می اندازد

چتر مرا یاد قرارمان....

قرارمان که یادت هست !!!؟
اینکه آغوشت را چتر کنی

تا چشمهایم بیش ازین خیس نشوند
.



چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:, :: 15:28 ::  نويسنده : capt.Hoshi

Anka (در ترکی به معنای ققنوس است) نام خانواده ای از پهپاد های شرکت صنایع هوافضای ترکیه است که برای نیروی هوایی این کشور طراحی میشوند.نمونه اولیه یا Anka-A یا به اختصار TIHA-A از نوع شناسایی ، نمونه بعدی یعنی Anka-B یا در اختصار TIHA-B از نوع مسلح میباشند.

 

 



ادامه مطلب ...


دو شنبه 14 اسفند 1391برچسب:, :: 21:13 ::  نويسنده : capt.Hoshi

 

 

گلوبال هاوک که تا ارتفاع 65 هزار پايي (22هزار متري) اوج ميگيرد ميتواند 36 ساعت در آنجا بماند،  همچنین مي تواند در هر ماموريت 40 هزار مايل هوايي گشت زني کند. با داشتن يک مجموعه کامل از حسگرهاي الکترونيکي نوري، فروسرخ و ترکيبي، قادر است در هر زمان روز و شب و در هر شرايط آب و هوايي به انجام ماموريت بپردازد. در مدل بزرگتر آن فاصله نوک بالها به 40 متر مي رسد. ويژگي قابل توجه: اين واقعيت که مي تواند به طور خودکار بلند شود و فرود بيايد، تا حد زيادي احتمال سقوط را کاهش ميدهد، خصوصيتي که در پرداتور و ريپر وجود ندارد.

 

کپی برداری با ذکر منبع مجاز می باشد

 

 



شنبه 12 اسفند 1391برچسب:, :: 22:11 ::  نويسنده : capt.Hoshi

İmage

6) سرتیپ2 فنی هوایی شهید عباس آقایی راد
(تولد: تهران_1329) ، (شهادت: آبادان_30/8/1359) ، (تخصص: همافر)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>



ادامه مطلب ...


شنبه 12 اسفند 1391برچسب:, :: 22:6 ::  نويسنده : capt.Hoshi


"بسم ربّ الشهداء و الصدیقین"

هوانیروز یکی از کارآمدترین یگان های نیروی زمینی ارتش ج.ا.ا بوده که از آغاز جنگ تحمیلی بالگردهای خود را در انواع مختلف کبرا ، 214 ، شنوک ، 205 و 206 به مناطق عملیاتی غرب و جنوب اعزام و با استقرار در شهرهای ارومیه ، مراغه ، سقز ، سنندج ، گیلانغرب ، ایلام ، دزفول ، اهواز و ماهشهر از مورخه 31/6/1359 با دشمن بعثی وارد نبرد گردید که با توجه به شرایط نیروهای خودی و پیشروی ارتش بعثی از همان ابتدا بصورت گسترده در پشتیبانی از یگانهای زمینی وارد عمل شد و با توجه به تحرک صد در صد و با رشادت و دلاوری خلبانان و کارکنان فنی خود علاوه بر کند کردن پیشروی دشمن و تثبیت آنها در مواضع دفاعی نامناسب نقش انکار ناپذیری در انهدام نیروهای دشمن ایفا نموده و کارشناسان نظامی غرب و شرق را در بهت و حیرت فرو برد . 
با آغاز عملیات های آفندی و پدافندی یگان های ارتش و سپاه ، هوانیروز همواره در راستای پشتیبانی آتش ، تخلیه مجروحین ، هلی برن ، حمل تدارکات از راه هوا و شناسایی هوایی مورد استفاده قرار می گرفت ، بطوریکه نام هوانیروز با اکثریت عملیات های ارتش و سپاه عجین گشته است و افتخاری جاودانی برای این یگان قهرمان به ارمغان آورده است.



ادامه مطلب ...


شنبه 12 اسفند 1391برچسب:, :: 20:17 ::  نويسنده : capt.Hoshi

اولین هلیکوپتر دنیا در سال ۱۹۴۰ در آمریکا ساخته شد، این وسیله پروازی غول پیکر که « XH-17 » نامیده می‌شد از ترکیب قطعات ۵ هواپیما ساخته شده بود.

 

ابعاد این وسیله با ارتفاع ۹ و طول ۱۶ متر بسیار بزرگ بود و پروانه آن بیش از ۴۰ متر قطر داشت که بزرگ‌ترین پروانه هلیکوپتر تا به امروز محسوب می‌شود.

این هلیکوپتر دارای سه خدمه پرواز بود و با دو موتور توربو جت کار می‌کرد که حد اکثر سرعت آن را به ۱۴۵ کیلومتر در ساعت می‌رساندند.

« XH-17 » می توانست تا شعاع ۶۴ کیلومتر پرواز کند و ۴ هزار متر ارتفاع بگیرد.



جمعه 11 اسفند 1391برچسب:, :: 12:37 ::  نويسنده : capt.Hoshi

سوالات متداول راجع به خلبانی:

آیا فردی با دندان پر کرده و یا عینک میتواند خلبان شود؟

دندان پر کرده و یا عینک به هیچ وجه و در هیچ کجای دنیا مانع آموزش خلبانی  نیست. هر چند دو بینی و یا کور رنگی میتواند مشکل ساز باشد. تست پزشکی قبل از سرمایه گذاری در این رشته اکیدا به علاقه مندان توصیه میشود. اما حداقل شرایط پزشکی برای یک خلبان، بسیار راحت تر از آنست که عامه مردم باور دارند.

مدرک کدام آموزشگاه خلبانی و یا کدام کشور معتبر تر است؟

توجه داشته باشید که گواهینامه خلبانی توسط سازمان هواپیمایی هر کشور صادر شده و مدارس خلبانی زیر نظر همان سازمان های متبوع، کار میکنند. به دلیل عضویت اکثر کشورهای دنیا در سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری ICAO ، مدارک خلبانی همه این کشورها، معتبر هستند، اما تعدادی کشور خاص از نظر کیفیت آموزش در سطح بسیار بالا تری قرار دارند و بیشتر مورد توجه ایرلاین ها قرار میگیرند و کشور استرالیا یکی از همین کشور هاست.

کدام آموزشگاه خلبانی را انتخاب کنیم؟

تعداد آموزشگاه های خلبانی بسیار متنوع است و بهترین میزان برای یک آموزشگاه خوب، فارغ التحصیلان آنست. از دیگر نکات مهم، ناوگان هواپیمایی شرکت است که میبایست به حد کافی، متنوع و پیشرفته باشد. مدارس خلبانی که توسط شرکت ایلیاد، پیشنهاد میشوند، قبلا مورد مطالعه و حتا بازدید شخصی مدیریت این شرکت قرار گرفته اند.

ترجیحا بهتر است در آموزشگاهی  تحصیل کنید که کل شهریه پرواز را یک جا در ابتدا از شما طلب نکند بلکه شهریه پروازی را طبق پیشرفت دانشجو، از او اخذ کند. 

 

شرایط بازار کار برای یک فارغ التحصیل خلبانی چگونه است؟

ضمن اینکه هیچ آموزشگاه خلبانی نمیتواند استخدام فرد را گارانتی کند و باید به این نکته اشاره کرد که در خود کشور استرالیا، معمولا حداقل شرایط استخدامی برای خلبان در یک ایرلاین ، به طور اختصار داشتن ۱۰۰۰ ساعت پرواز است که داشتن این تعداد ساعت پرواز بالا، تنها از دو راه امکان پذیر است

۱- یک فارغ التحصیل با حدود ۲۰۰ ساعت پرواز میتواند در شرکت های توریستی هواپیمایی  که در ایالات های شمالی و مناطق دور افتاده استرالیا فعالیت دارند، به عنوان خلبان هواپیمای سبک تک موتوره و یا دو موتوره کار کند و پس از یکی دو سال تجربه پروازی، برای ایر لاین در خواست کار دهد

۲- دانشجو پس از گذراندن دوره استاد خلبانی، به عنوان استاد خلبان در مدارس خلبانی مشغول به کار شود و به تجربیات و ساعت پروازی خود بیافزاید

اما به طور کل، تمامی کشورهای دنیا از جمله استرالیا، در طی دو سه سال آینده، به دلیل باز نشستگی خلبانان مسن، با معزل کمبود خلبان مواجه خواهند شد. در نتیجه، اکنون یکی از بهترین فرصت ها برای تحصیل این رشته میباشد. توجه داشته باشید لازمه کار در استرالیا داشتن اقامت دائم و یا ویزای کار است.

 به دلیل اعتبار بالای مدارک خلبانی صادره از استرالیا، فارغ التحصیلان خلبانی از این کشور، از موقعیت بسیار خوبی نیز در دیگر کشورها که شرایط آسان تری برای استخدام خلبانی در ایرلاین دارند، برخوردارند.



چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, :: 18:14 ::  نويسنده : capt.Hoshi

نام آموزشگاه

شهر

وب سایت

شماره تماس

دوره­ های ارائه شده

مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی

تهران، شیراز، مشهد، اصفهان

www.Irancatsc.com

66029681-021

PPL,CPL,INST,IPخلبانی گلایدر، ، مدل، کایت، پاراگلایدر،...

آموزشگاه خلبانی پارسیس

تهران

www.Parsisaviation.com

44013367,68,69

PPL,CPL,IR,AFI

مدرسه خلبانی آرتا کیش

تهران

www.apts.ir

7-44669935-021

 

PPL,CPL,IR,IP

آموزشگاه خلبانی بوتیا ماهان

تهران، کرمان

www.bmac.ir

2613246-9- 0341

48386201 - 021

PPL,CPL,IR

آموزشگاه خلبانی معراج

تهران

www.Merajaviation.com

44631917

PPL,CPL,IR,IP

آموزش فنون و خدمات هوایی سماپران

تهران

www.Samaparan.ir

66282196

PPL,CPL

آموزشگاه خلبانی 110

تهران

www.ati-110.com

44445358

PPL,CPL,IR

آموزشگاه گلایدر نیشابور

نیشابور

-

2443424-0551

GPL

شرکت توسعه تجارت کیش

کیش

www.Kishtpc.com

 

 

آموزشگاه گلایدر زرقان

زرقان (فارس)

-

4227444-0712

GPL

آموزشگاه خلبانی پرآور پارس

تهران

www.paravar-pars.com

021-77000031-3 ul


چهار شنبه 9 اسفند 1391برچسب:, :: 14:40 ::  نويسنده : capt.Hoshi

رود باد یا جت استریم :  (Jet stream

 

 


 

 

 

 



ادامه مطلب ...


سه شنبه 8 اسفند 1391برچسب:, :: 19:38 ::  نويسنده : capt.Hoshi

جت های مسافربری آینده چه ویژگی های دارند :

با عرض سلام خدمت شما علاقه مندان به اطلاعات هوانوردی  همانطور که از عنوان پیداست شما دوستان در این مقاله میتوانید به دانسته های خود در مورد ویژگی و کارایی جت های مدرن بیافزایید.

ویژگی موتور جت آینده  : تولید صدای کمتر نسبت به نسل گذشته ، کاهش یافتن میزان مصرف سوخت و استفاده از سوخت پاک از جمله ویژگی های مهم این است.در این راستا شرکتهای لاکهید مارتین  و بوئینگ طرح های برای غلبه بر مشکلاتی از جمله آلودگی صوتی ، آلودگی محیط زیستی و میزان مصرف سوخت جت های مسافربری ارائه کرده اند .

جت مافوق صوت : SUPERSONIC GREEN MACHINE

هواپیمای کنکورد که به عنوان اولین جت مسافربری مافوق صوت در  جهان مشغول به فعالیت بود به دلیل آلودگی صوتی ، مصرف سوخت بالا و بروز مشکلاتی در موتور آن در نوامبر 2003 از خطوط هوایی کنار گذاشته شد.


 

 



ادامه مطلب ...


دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:, :: 22:19 ::  نويسنده : capt.Hoshi

وقتی باران میبارد همه پرندگان به دنبال سرپناه هستند

اما عقاب برای خیس نشدن بالاتر  از ابرها پرواز می کند

این است تفاوت در راه حل !!

 

.........................................

نسبت سطح بال زنبور به بدن او کم است و بر اساس قوانین

آیرودینامیک

پرواز برایش ممکن نیست

 

اما زنبور این را نمی داند وپرواز میکند .

.................................................

 

پریدن، باور پرنده ای است

که به پرواز می اندیشد

وگرنه دلیل پرواز پر نیست...!!!

 

 ...............................................



ادامه مطلب ...


دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:, :: 18:12 ::  نويسنده : capt.Hoshi

جدیدترین جت رادارگریز چینی

به گزارش صراط به نقل از ايسنا، جديدترين جنگنده رادارگريز چين در شهر چنگدوي اين كشور رونمايي شد. چين ابتدا مدعي شده بود كه جنگنده J-20 تا حداقل سال 2017 آماده نخواهد شد و آمريكا در مخالفت با آن، اين زمان را براي سال 2020 يا بعد از آن پيش‌بيني كرده بود.


اولين پرواز هواپيماي «قدرت اژدها» (J-20 Might Dragon) مي‌تواند هشداري براي نيروي هوايي آمريكا باشد كه در حال حاضر گرفتار چند مشكل در جت‌هاي خود از جمله مشكل سيستم اكسيژن است كه به مرور به مسموميت خلبانها پراخته است.

برخاستن و پرواز اين هواپيماي سياه‌رنگ، همچنين به ادعاهايي منجر شده، از جمله اين كه اين هواپيما از روي هواپيماهاي به سرقت رفته آمريكايي يا روسي ساخته شده كه چين به شدت آن را تكذيب كرده است.

برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید
نام:  158729_400.jpg
مشاهده: 7
حجم:  43.1 کیلو بایت



ادامه مطلب ...


دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:, :: 14:46 ::  نويسنده : capt.Hoshi

هواپیمای اف 35 ساخت کمپانی "لاکهید مارتین" آمریکا یکی از پیشرفته ترین جنگنده های حال حاضر جهان است که به مرور زمان ارتش های کشورهای متحد آمریکا با خرید این هواپیما آن را به استخدام نیروی هوایی خود در آورده اند.طول این جنگنده 13.5 متر ، عرض آن حدود 11 متر ، وزن حداقل آن بیش از 10 تن و وزن حداکثری آن قریب به 23 تن می باشد . حداکثر سرعت این هواپیما حدود 1.8 ماخ و برد عملیاتی آن 1800 کیلومتر است .این هواپیما در سه مدل نوع A ، B و C بوده و تفاوت مدل های آن بیشتر حول محور برخاست و فرود آن است . هواپیمای اف 35 مدل A : برخاست و فرود عادی و روی باند.هواپیمای اف 35 مدل B : برخاست سریع و فرود عمودی.هواپیمای اف 35 مدل C: برای ناوهای هواپیمابر طراحی شده است .نوع "A" این هواپیما صرفا برای کاربرد در باندهای زمینی و نوع "C" آن با مشخصه برخاست و فرود عمودی برای ناوهای هواپیمابر طراحی شده است . البته از نوع " B " این هواپیما می توان روی ناوهای هواپیمابر نیز استفاده کرد . بنا به اعلام مقامات کمپانی لاکهید مارتین این هواپیما می تواند تا سال 2040 کارایی عملیاتی خود را حفظ کند . این هواپیما 4 برابر، کارایی بیشتری در عملیات های هوا به هوا و هشت برابر کارایی بیشتر در عرصه عملیات های هوا به زمین دارد .این هواپیما ، جنگنده ایست چندماموریته که برای عملیات هوا به زمین بهینه سازی شده و ماموریت هوا به هوا، اصولاً ماموریت ثانویه وی به شمار می آید. این هواپیما تا حدود زیادی به جنگنده " F/A-22 Raptor " شباهت دارد و طرح کلی آن مشابه این هواپیما بوده، هم چنین تا حدود زیادی نیز از فناوری های مشترکی بهره می جویند. چون اف 35 بیشتر برای برخاست و فرود عمودی طراحی شده بنابراین فرسایش قطعاتی کمتری نسبت به دیگر جنگنده ها دارد . برای برخاست عمودی ، این هواپیمای تک موتوره، از سیستم " کشش منحرف شده " بهره می جوید . خدمه اف 35 یک نفره طراحی شده و این هواپیما، برای حمل تسلیحات خود از دو محفظه داخلی و چهار پایلون خارجی استفاده می کند. هر یک از محفظه ها، قابلیت حمل دو موشک یا بمب یا هر سلاح دیگر را دارند و مقرهای خارجی نیز به همین ترتیب می توانند لود شوند. تقریباً در تمامی مدل های این هواپیما، تسلیحات یکسانی به کار رفته و تغییرات تنها در قسمت راداری و سیستم های پیچیده برخاست و نشست صورت می پذیرد.



دو شنبه 7 اسفند 1391برچسب:, :: 14:41 ::  نويسنده : capt.Hoshi

چکیده مطالب مهم و جزوه تدریسی درس سیستم های کنترل اتوماتیک از کتاب :

AutomatiAc Flight Control
E. H. J . PALLETT & SHAWN COYLE

دانلود جزوه اساس کنترل




به نقل از استاد رازقندی



شنبه 5 اسفند 1391برچسب:, :: 23:41 ::  نويسنده : capt.Hoshi

Boeing 747 -SP



مقدمه


ایده ی ساخت SP زمانی به وجود آمد که شرکت Pan Am درخواست یک جت دور برد تجاری با حداکثر وزن بارگیری و طی کردن مسافت های طولانی بدون توقف بین توکیو و نیویورک را داد و پس از پان آمریکن ایران ایر هم به جمع متقاضیان SPپیوست تا پرواز های تجاری بدون وقفه خود از تهران تا نیویورک را که دور ترین مسافت زمان خود بود را پوشش دهد.
اولین تقاضای پان آمریکن در سال 1973 بود و اولین نمونه این جت در سال 1976 تحویل شد. بویینگ 747 اس پی برای دستیابی به دو هدف طراحی شده بود:









ادامه مطلب ...


شنبه 5 اسفند 1391برچسب:, :: 20:39 ::  نويسنده : capt.Hoshi

فوکر100





ادامه مطلب ...


شنبه 5 اسفند 1391برچسب:, :: 20:34 ::  نويسنده : capt.Hoshi

تولید صدای كمتر، كاهش میزان مصرف سوخت و استفاده از سوخت پاك چالش جدی محققان در طراحی جت‌های مسافربری است و ناسا از مهندسان هوافضا و محققان بین‌المللی درخواست همیاری كرده است.

شركت‌های «لاكهید مارتین» و «بوئینگ» طرح‌هایی برای غلبه بر مشكل آلودگی صوتی، محیط زیستی و مصرف سوخت جت‌های مسافربری ارائه كرده‌اند:

جت مافوق صوت «SUPERSONIC GREEN MACHINE»

عمر «كنكورد» بعنوان آخرین جت مافوق صوت جهان بدلیل آلودگی صوتی، مصرف سوخت بالا و ناكارآمدی در نوامبر 2003 به پایان رسید، اما محققان شركت «لاكهید مارتین» امیدوارند با حذف این معایب، هواپیمای سبز مافوق صوت تا سال 2030 وارد خطوط هوایی جهان شود.

با استفاده از موتورهای چرخه متغیر میزان كارآیی جت مافوق صوت افزایش یافته و خلبان می‌تواند در هنگام بلند شدن و فرود با تغییر سوئیچ هواپیما را به حالت موتور توربوفن معمولی تبدیل كند. سیستم احتراقی بكار رفته در موتور نیز میزان آلودگی اكسید نیتروژن را تا 75 درصد كاهش می‌هد.

جت «Box Wing»

بوئینگ 747 در هر مایل دریایی پنج گالن سوخت مصرف می‌كند و محققان بدنبال یافتن راه جدیدی برای كاهش مصرف سوخت بدون ایجاد تغییرات اساسی در ساختار فعلی هواپیما هستند. این هواپیما نیز توسط محققان شركت «لاكهید مارتین» طراحی شده است كه طبق پیش بینی تا سال 2025 وارد خطوط هوایی جهان می‌شود.

جت «Box Wing»

 

ویژگی‌‌ جت‌ های آینده !+ تصاویر www.taknaz.ir
جت Box Wing

با استفاده از مواد سبكی كه در طراحی جت‌های جنگنده F-22 و F-35 بكار رفته‌اند، پیكربندی بال طراحی شد كه می‌تواند نسبت LD ratio‌ را تا 16 درصد كاهش داده و امكان پرواز طولانی‌تر با سوخت كمتر را فراهم كند.

همچنین به جای استفاده از موتورهای توربوفن متداول از دو موتور توربوفن «ultrahigh-bypass» استفاده می‌شود كه با دارا بودن فن‌هایی بزرگتر كاركرد موتور را تا 22 درصد بهبود می‌بخشد. بال‌های اضافی امكان پرواز شیب دار با قدرت كمتر موتور را فراهم می‌كند.

جت «SUGAR VOLT»

 

ویژگی‌‌ جت‌ های آینده !+ تصاویر www.taknaz.ir
 
جت SUGAR VOLT

بهترین راهكار برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت جت، خاموش كردن موتور است و برای این كار باید جایگزینی مانند موتور الكتریكی در نظر گرفته شود. محققان شركت «بوئینگ» در طراحی جت «SUGAR VOLT» قصد دارند از سیستم نیروی محركه هیبریدی استفاده كنند.

هواپیمایی در ابعاد 737 می‌تواند در هنگام بلند شدن بطور همزمان از سوخت جت و باتری استفاده كند، اما در ارتفاع می‌توان سیستم را در حالت تمام الكتریكی تنظیم كرد. در این حالت كارآیی موتور 55 درصد افزایش می‌یابد و میزان خروجی دی اكسید كربن و اكسید نیتروژن نیز به ترتیب 60 و 80 درصد كاهش می‌یابند.



سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, :: 1:3 ::  نويسنده : جواد طوفانی

 

آغاز تولید سریع‌ترین هواپیمای شخصی !+ عکس www.taknaz.ir

شركت سسنا از تولید تجاری و عرضه هواپیمای تك خلبان Corvalis TTX خبر داد كه به گفته سازندگان، سریع‌ترین هواپیمای شخصی با دنده ثابت به شمار می‌رود.

به گزارش تکناز به نقل از ایسنا، هواپیمای چهار سرنشینه Corvalis TTX دارای موتور شش سیلندر TCMTSIO-550-C با حداكثر سرعت 435 كیلومتر در ساعت است.

ظرفیت سوخت هواپیما 386 لیتر است كه قابلیت یك پرواز به مسافت یك هزار و 250 مایل دریایی (دو هزار و 315 كیلومتر) را امكان پذیر می‌سازد.

تغییرات اساسی در مدل جدید این هواپیما نسبت به مدل Corvalis TT صورت گرفته است كه شامل دستگاه‌های هوانوردی پیشرفته و صفحه نمایش لمسی 14.1 اینچی GTC است كه برنامه پرواز و تغییرات آب و هوایی را در اختیار خلبان قرار می‌دهد.

این هواپیما برای ورود به مرحله تولید تجاری آزمایشات مختلفی را گذرانده و موفق به اخذ گواهینامه‌های معتبر از مراكز تحقیقات پروازی جهان شده است.

امكان انتخاب رنگ و طراحی مخصوص برای كابین هواپیما در نظر گرفته شده است و اولین سری از سفارشات تا پایان سال جاری میلادی تحویل می‌شوند.

مدل Corvalis TT در سال 2010 میلادی با قیمت 644 هزار دلار به بازار عرضه شده و هنوز قیمت نهایی مدل جدید اعلام نشده است.

 

آغاز تولید سریع‌ترین هواپیمای شخصی !+ عکس www.taknaz.ir

آغاز تولید سریع‌ترین هواپیمای شخصی !+ عکس www.taknaz.ir

 



سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, :: 1:0 ::  نويسنده : جواد طوفانی

 

بازگشت اولین زن فضانورد چینی به زمین !+ عکس www.taknaz.ir

به گزارش تلویزیون دولتی چین، ماموریت فضاپیمای "شن‌جو۹" با موفقیت پایان یافت و کپسول فضایی حامل سه فضانورد چینی، بامداد روز جمعه (۲۹ ژوئن/۹ تیر) با چتر نجات در بیابان‌های شمال غربی چین فرود آمد.

تلویزیون دولتی چین تصاویری به جهان مخابره کرد که سه فضانورد چینی را پس از فرود در داخل کپسول فضایی نشان می‌داد. آنان لبخند می‌زدند و به دوربین تلویزیونی دست تکان می‌دادند. فضانوردان سپس با زانوهای لرزان از کپسول فضایی پیاده شدند.

به گزارش تکناز به نقل از دویچه وله، ون جیابائو، رئیس دولت چین، در مرکز فضایی این کشور پایان این ماموریت را مستقیما دنبال می‌کرد و پس از فرود کپسول بر روی زمین، با کف زدن به تشویق پرداخت.

فضانورد زن چینی به همراه دو فضانورد هموطنش در بازگشت از فضا

بازگشت اولین زن فضانورد چینی به زمین !+ عکس www.taknaz.ir  

تیم‌های امداد پس از فرود کپسول با خودروها و هلیکوپترهای متعدد به استقبال فضانوردان رفتند. به گزارش خبرگزاری دولتی چین، وضع جسمی فضانوردان خوب است.

در میان آنان لیو یانگ نخستین فضانورد زن چینی هم دیده می‌شود که خلبان هواپیماهای جنگی است. وی که ۳۳ سال سن دارد به عنوان قهرمان ملی مورد استقبال هموطنانش قرار گرفت. لیو یانگ در این ماموریت فضایی مسئول آزمایش‌های پزشکی بود.

دو فضانورد دیگر، جینگ های‌پینگ فرمانده فضاپیما و لیو وانگ هستند.

کشتی فضایی "شن‌جو۹" در این ماموریت با موفقیت به آزمایشگاه فضایی "تیانگونگ ۱" متصل شد. فضانوردان پیش‌تر بر روی کره‌ی زمین این مانوور دشوار را با دستگاه‌های شبیه‌سازی (سیمولاسیون) بیش از ۱۵۰۰ بار تمرین کرده بودند.

این اتصال بسیار خطرناک شمرده می‌شد، زیرا هر دو کشتی فضایی با سرعتی بالغ بر ۲۸ هزار کیلومتر در ساعت به دور زمین می‌چرخیدند و در صورت برخورد به یکدیگر متلاشی می‌شدند. فضانوردان پس از اتصال موفقیت‌آمیز دو کشتی فضایی در آزمایشگاه "تیانگونگ ۱" نیز اقامت داشتند.

این مانوور مرحله‌ی مهمی در تکنولوژی فضاپیمایی چین و پیش‌شرط ساخت یک ایستگاه فضایی مستقل برای این کشور تلقی می‌شود. پکن در چارچوب یک برنامه‌ی بلندپروازانه‌ی فضایی قصد دارد این ایستگاه فضایی را تا سال ۲۰۲۰ بسازد.

ماموریت فضاپیمای "شن‌جو۹" طولانی‌ترین ماموریت فضایی چین است که  دو هفته به درازا کشید و برای این کشور رکورد به شمار می‌آید. این چهارمین فضاپیمای سرنشین‌داری بود که چین به فضا پرتاب کرده است.



سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, :: 1:49 ::  نويسنده : جواد طوفانی
هواپیمای پیشرفته بدون موتور ایرانی ! + تصاویر
 محققان کشور در راستای طراحی و ساخت هواپیماهای سبک و فوق سبک، به تازگی گلایدر بدون موتوری را طراحی و عرضه کرده اند که می تواند 3 ساعت در آسمان پرواز کند.


ادامه مطلب ...


سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, :: 1:48 ::  نويسنده : جواد طوفانی

امریکا روز گذشته از جدیدترین هواپیمای مافوق صوت جهان که گفته می شود سرعت آن 20 برابر سرعت صوت است رونمایی کرد.

به گزارش تکناز به نقل از ای.بی.سی نیوز، تنها پس از گذشت هشت ماه از آزمایش ناموفق هواپیمای مافوق صوت HTV-2 (حامل فناوری مافوق صوت) که در آگوست سال گذشته انجام شد، ارتش آمریکا از جدیدترین هواپیمای مافوق صوت خود رونمایی کرد.

جدیدترین هواپیمای مافوق صوت جهان !+ عکس www.taknaz.ir

تصویری از جدیدترین هواپیمای مافوق صوت جهان

این هواپیما توسط آژانس پروژه های تحقیقات پیشرفته وزارت دفاع آمریکا ( DARPA ) تولید شده و می تواند فاصله میان نیویورک تا لس آنجلس که بالغ بر سه هزار 940 کیلومتر ( 3940کیلومتر) است را تنها در 12 دقیقه طی کند.

ارتش آمریکا نام این هواپیمای مافوق صوت را "اسلحه پیشرفته مافوق صوت" ( AHW ) گذاشته و با هدف حمله و بمباران اهداف مختلف در سراسر جهان تنها در ظرف چند ساعت آن را طراحی کرده است.



سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, :: 1:46 ::  نويسنده : جواد طوفانی

آشنایی با جنگنده F-2 ژاپنی (+عکس) www.taknaz.ir

جنگنده F-2 که برای وزارت دفاع ژاپن ساخته شده ،نتیجه برنامه ژاپن و امریکا برای ساخت مشترک جنگنده است.صنایع سنگین میتسوبیشی سازنده اولیه است و شرکت لاکهید مارتین اکروناتیک شرکت اصلی آمریکایی دست اندرکار در این طرح می باشد.




ادامه مطلب ...


سه شنبه 1 اسفند 1391برچسب:, :: 1:43 ::  نويسنده : جواد طوفانی