درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید.... خلبان پرواز كاپیتان ملازاده به همراه کمک خلبان پرواز آقا جواد ؛ سفری خوش را برای شما علاقمندان به پرواز آرزمند هستیم. نکاتی که در طول پرواز بدردتون میخوره بهتون گوشزد میکنم : بستن كمربندها اصلأ ضرورتی ندارد و كاملأ بدرد نخور است. ارتفاع پرواز به احتمال قریب به یقین تا آسمان هفتم بوده و هوای بهشت بسیار عالی است. مرگ راحتی داشته باشید
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
تقدیم به عاشقان پرواز
دلیل پرواز پر نیست




 

 

 برای دیدن تصاویر به ادامه مطالب مراجعه نمایید



ادامه مطلب ...


یک شنبه 30 تير 1392برچسب:, :: 21:5 ::  نويسنده : capt.Hoshi

اصطلاحا Navigation زماني انجام ميشود كه هواپيما فاصله دو دستگاه كمك ناوبري را طي كند به تعبير ديگر امواجي را كه دستگاه كمك ناوبري در هوا انتشار ميدهد را دريافت كرده و به وسيله آن ميتوان پرواز را هدايت كرد . امواج راديوئي كه در سيستمهاي ناوبري از آنها استفاده ميشود داراي دو خصوصيت ميباشند اول آنكه داراي فركانس بالايي هستند و دوم آنكه توسط برق AC توليد ميگردد و چون اين امواج در ارتفاعات بالا نيز بايد قابل دريافت باشند از اين جهت حد اقل فركانس آنها از واحد KHZ شروع ميگردد .
با توجه به خاصيتهايي كه امواج از خود نشان ميدهند در دامنه 3KHZ تا 300 000 MHZ به هشت دسته تقسيم ميگردند كه عبارتند از :
1)VLF 3KHZ → 30KHZ
2)LF 30KHZ → 300KHZ
3)MF 300KHZ → 3000KHZ = 3MHZ
4)HF 3MHZ → 30MHZ
5)VHF 30MHZ → 300MHZ
6)UHF 300MHZ → 3000MHZ
7)SHF 3000MHZ → 30000MHZ
8)EHF 30000 MHZ → 300000MHZ
زمانی که یک آنتن در فضا امواج را انتشار میدهد عملا دو دسته موج تولید میکند یکی آن دسته از امواج که به موازات سطح زمین حرکت میکنند که اصطلاحا آنرا Ground Wave مینامند و دسته دوم بقیه امواجی هستند که به طرف فضا حرکت کرده و پس از برخورد با لایه یونوسفر زمین یا از آن رد میشوند و یا بازتاب میشوند که به این بخش از امواج Sky Wave میگویند .
یکی از عواملی که بر روی Ground Wave تاثیر میگذارد و Rangeاین امواج را محدود میکند تاثیر زمین میباشد . زمین دارای بار منفی است و میتواند بار مثبت یک موج منتشره را سریعا جذب کند و باعث ضعیف شدن موج گردد که اصطلاحا به این حالت Attenuation میگویند . این خاصیت با فرکانس موج رابطه مستقیم دارد بدان معنی که هرچه فرکانس بالاتر میرود تاثیر این خاصیت بر روی Ground Wave بیشتر میشود . اصطلاحا فضائی را که نه Sky Wave دارد و نه Ground Wave را Dead Space مینامند .


1) Very Low Frequency VLF :
این دسته امواج اولین دسته کلاس بندی امواج رادیوئی هستند که هم دارای Ground Wave هستند و هم Sky Wave دارند . Ground Wave این امواج بسیار قوی میباشد به طوری که توسط یک آنتن VLF که در سطح زمین قرار دارد کل کره زمین را Cover میکند . اصطلاحا به بین امواج High Stability میگویند . معمولا مورد استفاده اولیه این امواج در سیستم های کشتیرانی بوده . چون Ground Waveاین امواج میتواند قوس کره زمین را طی کند بزرگترین خاصیت آنها این است که میتوان آنها را در Long Distance و Low Altitude دریافت کرد .


2 & 3 ) Low & Medium Frequency LF/MF :
این دو دسته امواج هم شامل Ground Wave و هم Sky wave میباشند . Ground Wave نسبتا قوی دارند که متوان در Long Distance و Low Altitude آنها را دریافت کرد که در سیستم های هواپیمایی در NDB System از این فرکانس استفاده میشود .


4) High Frequency HF :
عملا این امواج تحت تاثیر خاصیت Attenuation قرار میگیرند که باعث میگردد Ground Wave این امواج را بتوانیم در Short Distance دریافت کنیم که به همین دلیل از این دسته از امواج به منظور Navigation استفاده نمیشود ولی چون دارای Sky Wave بسیار قوی میباشند از این امواج به منظور Communication زمانیکه هواپیما به مدت طولانی روی آب پرواز میکند استفاده میشود . گاها میتوان Sky Wave این امواج را در مسافت هایی حدود 000 10 مایل نیز دریافت کرد .


5) Very High Frequency :
عملا این دسته از امواج نه Ground Wave دارند و نه Sky Wave دارند چون خاصیت Attenuation روی Ground Wave آنچنان تاثیر میگذارد که این امواج در مسافتهای بسیار کم قابل دریافت هستند و به دلیل فرکانس بالا میتوانند از لایه یونوسفر عبور کنند به همین دلیل آنتن این دسته از امواج را مستقیما روی زمین قرار نمیدهند بلکه باید از سطح زمین مقداری بالا تر قرار بگیرد تا بتوانیم از Direct Wave این امواج استفاده کنیم . به تعبیر دیگر برای آنکه بتوانیم از این امواج استفاده کنیم باید در راستای انتشار این امواج قرار گرفته و از Direct Wave این امواج استفاده کنیم که اصطلاحا به این نوع امواج Line Of Sight میگویند . Line Of Sight یک موج یک عدم کارایی به حساب می آید . به دلیل آنکه این دسته امواج دارای Ground Wave نیستند و قوس زمین را نمیتوانند طی کنند توسط اشکال مختلف زمین به راحتی Reflect میشوند . Range دریافت امواج VHF و UHF با افزایش ارتفاع افزایش پیدا میکند که میزان آن را از این فرمول محاسبه میکنیم :
Range = 1.23√ H
که H همان ارتفاع از سطح زمین است .
نکته مهم : در سیستم های ناوبری هواپیما از فرکانس های مختلف استفاده شده است به دلیل آنکه در زمان بروز هرگونه مشکل بتوان از فرکانس Back Up استفاده کرد و به پرواز ادامه داد .
نکته مهم : سیستم های Navigation به طور کلی از نظر Range به سه دسته تقسیم میشوند :
1- Range < 200 Short Range
2- 200 < Range < 1500 Medium Range
3- Range > 1500 Long Range



یک شنبه 30 تير 1392برچسب:, :: 21:2 ::  نويسنده : capt.Hoshi

معرفی رشته اويونيك هواپيما

معرفی رشته اويونيك هواپيما,رشته اويونيك هواپيما, الكترونيك هواپيمايي

معرفی رشته اويونيك هواپيما
در آسمان تيره شب، چند چراغ كوچك به چشم مي‌خورد. اين چند چراغ به خلبان مي‌گويد كه به باند فرودگاه نزديك شده است و اكنون بايد با حركاتي آكروباتيك، خود را به سطح باند نزديك كند و در حالي كه هواپيما تكان‌هاي شديدي مي‌خورد، چرخ‌هاي جلو و عقب هواپيما را يكي پس از ديگري بر روي باند بنشاند!اين صحنه‌اي است كه همه ما بارها در فيلم‌هاي مستند و سينمايي جنگ جهاني اول و دوم ديده‌ايم.

اما هواپيماهاي پيشرفته كنوني از فناوري‌هاي جديد بهره مي‌گيرند و دستگاه‌هاي ناوبري كه در كابين رو به روي خلبان قرار دارد، موقعيت باند فرودگاه را نشان مي‌دهد و مي‌گويد كه آيا هواپيما در راستاي باند است يا به چپ و راست منحرف شده است؟

به همين دليل، امروزه يك خلبان ماهر، فردي است كه بيشترين آگاهي و مهارت را در استفاده از آلات دقيق الكترونيكي و كامپيوتري موجود در كابين دارد؛ وسايلي كه ايمني يك پرواز، در گرو سلامتي و دقت عمل آنها است و باز به همين دليل، در سازمان هواپيمايي هر كشوري، نصب، راه‌اندازي، نگهداري و تعمير سيستم‌هاي الكترونيكي و كمك ناوبري موجود در هواپيما از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار است. وظيفه‌اي كه بر عهده متخصصان اويونيك هواپيما مي‌باشد.

در واقع اويونيك، الكترونيك هواپيمايي به معناي تخصصي آن است؛ يعني متخصص اين رشته، اطلاعات لازم را در زمينه دوره‌هاي ILS، VOR، DME و دوره‌هاي تخصصي ديگر به دست مي‌آورد. براي مثال تعمير و نگهداري سيستم ILS كه كمك مي‌كند تا هواپيما، مسير باند را تشخيص داده و بر روي آن بنشيند، در رشته تخصصي اويونيك هواپيما آموزش داده مي‌شود.

گفتني است كه دانشجويان اويونيك هواپيما، پس از فارغ‌التحصيلي، براساس مقررات آموزشي دانشكده‌ هواپيمايي كشوري، براي شركت در آزمون و اخذ مدرك بين‌المللي الكترونيك هواپيما، به استاندارد پرواز سازمان هواپيمايي كشوري معرفي مي‌شوند.
توانايي‌هاي لازم :
در صنعت هواپيمايي، توانمندي در دروس رياضي و فيزيك بسيار مهم است. همچنين دانشجويان بايد با علاقه و پشتكار بسيار، در اين صنعت فعاليت كنند؛ يعني نبايد واحدهاي آزمايشگاهي و كلاس‌هاي درس را باري به هر جهت پشت‌سر بگذارند و هدفشان گرفتن مدرك كارداني يا كارشناسي باشد. بلكه لازم است با انگيزه و هدف، سركلاس درس حضور داشته باشند تا بتوانند در آينده از تحصيل خود، در سازمان هواپيمايي كشور ياري بگيرند.
موقعيت شغلي در ايران :
آيا مي‌دانيد كه 68% حوادث هوايي به هنگام برخاستن و فرود هواپيما رخ مي‌دهد در حالي كه برخاستن و فرود آمدن تنها 6% از عمليات هوايي را تشكيل مي‌دهد.آمار فوق بيانگر آن است كه تخصص‌هاي اويونيك، الكترونيك و مخابرات هواپيمايي، در سازمان هواپيمايي هر كشوري اهميت فوق‌العاده‌اي دارد و جذب نيروي كارآمد و توانمند در زمينه‌هاي ياد شده، يك ضرورت اجتناب‌ناپذير است.

سازمان هواپيمايي كشوري ايران نيز براي تأمين نيروي ماهر و توانمند در تخصص‌هاي مورد نياز، هر ساله تعدادي دانشجو در رشته‌هاي تعمير و نگهداري هواپيما، الكترونيك هواپيمايي، اويونيك هواپيما و مخابرات هواپيمايي جذب مي‌كند كه تعداد قابل توجهي از اين دانشجويان، به‌ويژه در رشته‌هاي مراقبت پرواز، الكترونيك هواپيمايي، اويونيك هواپيما و مخابرات هواپيمايي، در صورت داشتن توانايي و دانش لازم، جذب سازمان هواپيمايي كشوري مي‌شوند. نكته بسيار مهم اين است كه بسياري از داوطلبان آزمون سراسري، تصور مي‌كنند كه در صورت پذيرش در رشته‌هاي دانشكده هواپيمايي كشوري از جمله اويونيك هواپيما، الكترونيك هواپيمايي و مخابرات هواپيمايي و فعاليت در سازمان هواپيمايي كشور، از درآمد بالايي برخوردار خواهند بود و از امتيازات بسياري مثل دسترسي به بليت رايگان براي استفاده از خطوط هوايي داخلي و خارجي كشور بهره‌مند مي‌شوند. در حالي كه تنها، ‌شركت‌هاي هواپيمايي، امتيازات ياد شده را دارند و سازمان هواپيمايي كشوري ارتباطي با خطوط هوايي ندارد.
درس‌هاي اين رشته در طول تحصيل :
دروس پايه:
رياضي عمومي، رياضي كاربردي،‌ فيزيك،
دروس اصلي تخصصي:
مدار الكتريكي، الكترونيك، مدارهاي منطقي، نقشه‌كشي صنعتي، برنامه‌نويسي كامپيوتر، سيستم‌هاي ارتباطي هواپيما، سيستم‌هاي كمك ناوبري هواپيما، رادار و كاربرد آن در هواپيما ، الكتريك هواپيما، آلات دقيق هواپيما، سيستم‌هاي كنترل اتوماتيك، كارگاه فن‌آوري و روش‌هاي جوشكاري، زبان تخصصي هواپيمايي (بسياري از درس‌هاي اين رشته همراه با آزمايشگاه است).



یک شنبه 30 تير 1392برچسب:اویونیک,هواپیما,آلات دقیق,, :: 20:50 ::  نويسنده : capt.Hoshi

 

شـوق پـرکـشیـدن است در سرم قـبول کـن

دلشکـسته‌ام اگـر نـمی‌پـرم قــبول کـن

 

ایـن کـه دور دور بـاشم از تـو و نبـینـمت

جـا نـمی‌شود بـه حجـم بـاورم، قـبـول کـن

 

گـاه، پـر زدن در آسمان شعـرهـات را

از من، از مـنی کـه یـک کبـوتـرم قبـول کـن

 

در اتـاق رازهـای تـو سرک نـمی‌کـشم

بیــش از آ‌نـچه خـواستی نـمی‌پـرم،‌ قـبول کن

 

قـدر یـک قـفس که خلوتـت به هم نـمی‌خورد

گــاه نامه می‌بـرم می‌آورم،‌ قــبـول کــن

 

گفته‌ای که عشق ما جداست،‌ شعرمان جدا

بـی‌تـو من نه عاشقم، نه شاعـرم،‌ قبول کن

 

آب …

وقـتی آب ایـن قدر گـذشته از سـرم

مـن نمی‌تـوانـم از تـو بـگذرم،‌ قـبول کن



یک شنبه 30 تير 1392برچسب:, :: 18:30 ::  نويسنده : جواد طوفانی

بسم الله الرحمن الرحيم



روزها فکر من این است و همه شب سخنم
که چرا غافل از احوال دل خویشتنم؟


از کجا آمده ام؟ آمدنم بهر چه بود؟‌
به کجا می روم آخر ننمایی وطنم


مانده ام سخت عجب کز چه سبب ساخت مرا
یا چه بوده است مراد وی از این ساختنم


جان که از عالم علویست یقین میدانم
رخت خود باز برآنم که همانجا فکنم


مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک
چند روزی قفسی ساخته‌اند از بدنم


ای خوش آن روز که پرواز کنم تا بر دوست
به هوای سر کویش پر و بالی بزنم


تا به تحقیق مرا منزل و ره ننمایی
یکدم آرام نگیرم نفسی دم نزنم


من به خود نامدم این جا که به خود باز روم
آن که آورد مرا باز برد در وطنم

.

.

.

.

 

سلام

گرچه بسيار سخت بود اما...بالاخره:

 

به پايان آمد اين دفتر حكايت همچنان باقيست...

 

 

اميدوارم شوق پروازتون هميشه جاودانه باشه و پرواز تا بر دوست نصيبتون بشه.

 

 

در پناه حضرت حق



یک شنبه 30 تير 1392برچسب:, :: 3:18 ::  نويسنده : جواد طوفانی

ظهر تو خونه دراز کشیده بودم و TV میدیدم که متوجه شدم

که یه نفر از تو کوچه داره با بلندگو میگه فرناز بیا پائین


اولش فکر کردم شاید با کس دیگه ایی کار داشته باشه

امابعد از چند ثانیه اسم و فامیلو با هم صدا زد

رفتم تو کوچه دیدم یه وانت سبزی فروشی جلو در خونه ایستاده

بهش گفتم منو از کجا میشناسی؟؟؟

 

 

 

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


یک شنبه 30 تير 1392برچسب:, :: 2:53 ::  نويسنده : جواد طوفانی

1- اگر اسکلت از بالاي ديوار به پائين بپرد چه مي شود ؟

 

 

2- ژاپني ها به گوساله چه مي گويند ؟

 

 

3- فرق بين عينک و تفنگ چيست ؟

 

 

4- دندان کرسي چه فايده اي دارد ؟

 

 

5- چرا آب هنگام جوشيدن قل قل مي کند ؟

 

 

 

 

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


شنبه 29 تير 1392برچسب:, :: 22:5 ::  نويسنده : جواد طوفانی

بابام با ماشین تصادف کرده
زنگ زده به من خیلی جدی و محکم فحش میده
می گم چی شده ؟
میگه تصادف کردم

 

 

 

 

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


شنبه 29 تير 1392برچسب:, :: 21:50 ::  نويسنده : جواد طوفانی

ساعت دوازده ظهر ارسال شود: آخ یه لیوان شربت آب لیمو حال میده الان … (ستاد افزایش اجر معنوی روزه داران )

.

.

.

ای کسانیکه روزه نمیگیرید...حداقل افطار کنید… ! چون از قدیم گویند کار را آن کرد که تمام کرد !

.

.

.

ما فردا شب واسه افطار میایم خونتون (ستاد ایجاد رعب و وحشت در ماه رمضان) !

.

بقیه در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


شنبه 29 تير 1392برچسب:, :: 21:18 ::  نويسنده : جواد طوفانی

آموزش تصویری بوتیبل کردن فلش مموری با دستورات CMD

تعداد بازدید : 1,167 -۷:۲۲ ق.ظ توسط: Mahdi

برای نصب انواع ویندوز از قبیل ویندوز ۸ و ۷ یا سیستم عامل های دیگر نیاز به یک سی دی یا دی وی دی قابل بوت داریم. آیا تا حالا به این فکر افتاده اید که چطور می شود ویندوز را از روی فلش مموری نصب کنیم و نیاز به سی دی نباشد؟!

آموزش بوتیبل کردن فلش مموری

آموزش بوتیبل کردن فلش مموری

ما در این آموزش تصویری بوتیبل کردن فلش مموری را به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید به راحتی فلش خود را قابل بوت کرده و ویندوز خود را از روی آن ریخته و نصب کنید.

حال مزایای فلش مموری نسبت به سی دی یا دی وی دی عبارت است از :

- سرعت بالا در نصب ویندوز

- امکان نصب ویندوز در نوت بوک هایی که سی دی رام ندارند

- کاهش مصرف باطری لپ تاپ به دلیل عدم استفاده از سی دی رام

- عدم وجود محدودیت حجم در فلش مموری

- کاهش استحلاک سی دی رام

- هزینه کمتر

 

مراحل کار :

۱-ابتدا فلش مموری را به سیستم وصل کردهو به قسمت RUN رفته و دستور CMD را تایپ کرده و ENTER را بزنید.

۲-در صفحه ی باز شده دستور  diskpartرا وارد کرده و ENTER را بزنید.

۳- در مرحله ی سوم مانند شکل زیر دستور list disk را وارد کنید.

۴-در مرحله ی چهارم دیسک هایی که به هارد شما متصل است نمایش داده می شود.

که اولی هارد دیسک شما می باسد که دارای فضای زیاد و دومی مربوط به فلش مموری می باشد که در اینجا یک فلش مموری ۸ گیگ است. که باید فلش مموری را با دستور select disk 2 انتخاب کنیم.

آموزش بوتیبل کردن فلش مموری 1

آموزش بوتیبل کردن فلش مموری ۱

5-سپس دستور clean را وارد می کنیم تا پارتیشن قبلی فلش مموری پاک شود.

۶- در مرحله ششم ما باید با دستور create partition primary یک پارتیشن جدید بسازیم.

۷- و در مرحله ی هفتم با دستور format fs=ntfs quick فلش مموری را فرمت کرده.

۸-و در پایان با وارد کردن دستور assign بوتیبل کردن فلش را به پایان می رسانیم.

آموزش بوتیبل کردن فلش مموری 2

آموزش بوتیبل کردن فلش مموری ۲

حالا شما یک فلش بوتیبل دارید که به راحتی می توانید به کپی کردن اطلاعات دی وی دی ویندوز در داخل این فلش ویندوز را از روی فلش نصب کنید.

برای نصب ویندوز هم باید فلش را به سیستم متصل کرده و ریستارت کنید و وارد منوی بوت شده که در اکثر سیستم ها کلید F12 مربوط به منوی بوت است در منوی باز شده گزینه Boot from USB  را انتخاب کنید.



جمعه 28 تير 1392برچسب:, :: 4:13 ::  نويسنده : capt.Hoshi

پرنده ای که رفت، بگذار بــــرود . . .
هــوای ســرد بــهــانــه است .
هــوای دیــگــری در ســر دارد .

 



پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:, :: 4:18 ::  نويسنده : capt.Hoshi

 

 

چگونه تکه تکه های سهمم از تو را
کنار هم بگذارم؟
چگونه بسازمت؟

آدم هـــــــا... فـرامـوش نـــمیکــــنند ... !! ...
فــــــــقط ...
دیـــگر ســـــــــــــــــــــاکت میشـوند ...
هـمین....!

 

 



چهار شنبه 26 تير 1392برچسب:, :: 4:49 ::  نويسنده : capt.Hoshi

 

خیانت تنها این نیست که شب را با دیگری بگذرانی ...

خیانت میتواند دروغ دوست داشتن باشد !

خیانت تنها این نیست که دستت را در خفا در دست دیگری بگذاری ...

خیانت میتواند جاری کردن اشک بر دیدگان معصومی باشد!



چهار شنبه 26 تير 1392برچسب:, :: 4:35 ::  نويسنده : capt.Hoshi

 

 


دوستان عزیز میدونم این چند وقته سرتون حسابی گرمه درس خوندنه !!

ایشالا خدا بهتون صبر بده ! و به سلامتی این دوره رو هم پشت سر بذارید :x

قابل توجه اونایی که سر کلاس میگفتن کوووو تا آخر ترم :
الان رسیدیم به همون “کوووو” ، پیاده بشید و از مناظر لدت ببرید !
.
.
.
توهمی که هیچوقت عملی نشد :
امروز از اینجا تا اینجا میخونم فردا بقیشو …
و دیگر هیچ ! :|
.
.
.
هر جا صحبت از « تقلــــــــــب » است
نام درخشان « دانشجوی ایرانــــــــــی» می درخشد !
.
.
.
من غلط بکنم ارشد شرکت کنم !
“دیالوگ ماندگار شب های امتحان”
.
.
.
بابام این ترم میگه یکمم
درس بخونی بد نیستا !
گفتم تو درس می‌بینی و من پیچشِ درس … :D
بابام ١٠دقیقه سر تکون داد و اتاقو ترک کرد ! :|
.
.
.
تو این روزا اگه دیدین یه دانشجو نشسته
یه نگاه به افق میکنه یه نگاه به گوشیش
باز یه نگاه میندازه به افق باز به گوشیش
بعد به افق خیره میشه بعد باز به گوشیش نگاه میکنه
بعد به افق خیره میشه و تو افق نیست و نابود میشه
بدونین داره با گوشیش معدلشو حساب میکنه
ببینه مشروط میشه یا نه ! :D



یک شنبه 16 تير 1392برچسب:, :: 4:31 ::  نويسنده : جواد طوفانی


طي يک نظرسنجي از يک دانشجوي ورودي جديد و يک دانشجوي ترم آخري خواسته شد که با

ديدن هر کدام از کلمات زير ذهنيت و تصور خود را در مورد آن کلمه در يک جمله کوتاه بنويسند.

جمله اول مربوط به دانشجوي جديد و جمله دوم مربوط به دانشجوي ترم آخري…

برای جواب های به ادامه مطلب مراجعه کنید



ادامه مطلب ...


یک شنبه 16 تير 1392برچسب:, :: 4:20 ::  نويسنده : جواد طوفانی






کدام دانشجو خسته و خواب آلود به نظر می‌رسد؟
کدامشان دوقلو می‌باشند؟
چند تا زن در عکس دیده می‌شود؟
چند نفرشان خوشحال هستند؟
چند نفرشان ناراحت می‌باشند؟

 



یک شنبه 16 تير 1392برچسب:, :: 3:51 ::  نويسنده : جواد طوفانی

なだや羅やわ

 

マヤなた 名棚や探したい以下対する 目指し回友人目指し差が愛する なたさるかな

 

だ羅山な滝さやかあ なやマヌらは坂花やまあ傘話間に 魚玉らはがやわまぁら花や

 

なたまやかあさらやわはさたなは やなたきたなよいさは早見たかあ やバカにかわ

 

鼻高なわ谷中あだ名 はさなたかなあかさやなやまなた あかさ なや帆な肉違耶

 

خیـلی نـاراحـت کننــده بــود،خصــوصـــاً ایـن قسـمـتــش!!!!!

 

なだや羅やわマ

                     



یک شنبه 16 تير 1392برچسب:, :: 3:50 ::  نويسنده : جواد طوفانی

ﺧﻮﺩﮐﺎﺭﺗﻮ ﮔﻢ ﮐﻨﯽ = ﺧﻮﺩﮐﺎﺭ ﻧﺪﺍﺭﯼ

ﺧﻮﺩﮐﺎﺭ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯽ = ﺟﺰﻭﻩ ﻧﺪﺍﺭﯼ

ﺟﺰﻭﻩ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯽ = ﺩﺭﺱ ﻧﻤﯽ ﺧﻮﻧﯽ

ﺩﺭﺱ ﻧﺨﻮﻧﯽ = ﭘﺎﺱ ﻧﻤﯿﺸﯽ

ﭘﺎﺱ ﻧﺸﯽ = ﻣﺪﺭﮎ ﻧﻤﯽ ﮔﯿﺮﯼ

ﻣﺪﺭﮎ ﻧﮕﯿﺮﯼ = ﮐﺎﺭ ﮔﯿﺮﺕ ﻧﻤﯿﺎﺩ

ﮐﺎﺭ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯽ = ﭘﻮﻝ ﻧﺪﺍﺭﯼ

ﭘﻮﻝ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯽ = ﻏﺬﺍ ﻧﺪﺍﺭﯼ

ﻏﺬﺍ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯽ = ﻻﻏﺮ ﻣﺮﺩﻧﯽ ﻣﯿﺸﯽ

ﻻﻏﺮﻣﺮﺩﻧﯽ ﺑﺸﯽ = ﺯﺷﺖ ﻣﯿﺸﯽ

ﺯﺷﺖ ﺑﺸﯽ = ﻋﺎﺷﻘﺖ ﻧﻤﯿﺸﻦ

ﻋﺎﺷﻘﺖ ﻧﺸﻦ = ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻧﻤﯿﮑﻨﯽ

ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻧﮑﻨﯽ = ﺑﭽﻪ ﻧﺪﺍﺭﯼ

ﺑﭽﻪ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯽ = ﺗﻨﻬﺎﯾﯽ

ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺎﺷﯽ = ﺍﻓﺴﺮﺩﻩ ﻣﯿﺸﯽ

ﺍﻓﺴﺮﺩﻩ ﺑﺸﯽ = ﻣﺮﯾﺾ ﻣﯿﺸﯽ

ﻣﺮﯾﺾ ﺑﺸﯽ = ﻣﯿﻤﯿﺮی

ﭘﺲ ﺣﻮﺍﺳﺖ ﺑﺎﺷﻪ ﺧﻮﺩﮐﺎﺭﺗﻮ ﮔﻢ ﻧﮑﻦ ﻭﮔﺮﻧﻪ ﻣﯿﻤﯿﺮﯼ  !!…



پنج شنبه 13 تير 1392برچسب:, :: 13:26 ::  نويسنده : جواد طوفانی

http://www.asriran.com/files/fa/news/1390/3/25/177843_599.jpg



پنج شنبه 13 تير 1392برچسب:, :: 13:25 ::  نويسنده : جواد طوفانی

یکی‌ از سرگرمیام اینه سر امتحان الکی‌ هی‌ کفه دستمو نگا کنم مراقب احساس زرنگی کنه بیاد خفتم کنه ببین هیچی‌ کفه دسم نیست ، بعد بش بگم ضایع شدی خخخخخ 

اصن به عشق همین حرکت میرم دانشگاه !

میگن تو بهشت وقتی‌ سر کلاس می‌خوابی ، استاد میاد پتو میندازه روت ، هیچکسم حرف نمیزنه تا تو راحت بخوابی 


دقت کردین تو فیلم و سریال های ایرانی وقتی دوتا دانشجو میخوان عاشق هم بشن
باید پسره اشتباها به کیف دختره بزنه تا همه وسایلش بریزه و تو جمع کردن کمکش کنه و عاشقش بشه ؟

سر جلسه امتحان یه دختره بغل دسته من نشسته بود من میگی حال کرده بودم گفتم لااقل ۲۰ نگیرم ۱۷ که رو شاخشه خلاصه کلی باهاش هماهنگ کردم که بهت علامت دادم چطور برسونو این حرفا !
هیچی دیگه تا برگها رو اوردن دیدم بلند شد برگهارو پخش کرد و گفت بچها سرتون تو برگه خودتون باشه . . . !

 
طرز نمره گرفتن پسرا و دخترا از استاد مرد :
پسرا : استاد به جون مادرم خرج خونه و دانشگارو خودم میدم مادرم مریض بابام مرده ۲ شیفت کار میکنم واسه همین نتونستم خوب درس بخونم !
دخترا : اســـــتـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاد !!


سوتی که منجر به افتادنم شد  )
استاد دانشگامون میخواست مثال بزنه که کار ماشینی سریعتر از کار دستی انجام میشه :
گفت مثلا من تا دیروز ، روزی ۲ تا کفش دستی میدوختم، بعد از ماشینی شدن تونستم روزی ۱۰۰ تا کفش بدوزم !
منم بلند گفتم : دنیا رو میبینید استاد ، تا دیروز کفاش بو
دید امروز شدید استاد دانشگاه . . .
تازه فهمیدم چه گندی زدم


دارم به این فکر میکنم وقتی یه جزوه رو میشه تو یه روز خوند حتما میشه تو یه روزم درسش داد !
پس ما چرا یه ترم دانشگاه میریم ؟


فرق مدرسه و دانشگاه :
اگه به مدرسه دیر برسی مجبوری بری نیمکت آخر بشینی . . .
ولی اگه به دانشگاه دیر برسی مجبوری بری نیمکت اول بشینی . . .


ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯾﺎﻥ ﺭﺩﯾﻒ ﺍﻭﻝ ﮐﻼﺱ ﻫﻤﻪ ﺑﺎﻫﻮﺷﻦ !
ﻭﻟﯽ ﻓﻘﻂ ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﻫﺎﯼ ﺭﺩﯾﻒ ﺁﺧﺮ ﻣﺎﯾﻞ ﺑﻪ ﺭﻗﺎﺑﺖ ﻧﺒﺎﺷﻨﺪ !
ﺗﻘﺪﯾﻢ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﺭﺩﯾﻒ ﺁﺧﺮﯼ ﻫﺎﯼ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ . . . 


خانم های عزیز لطفا جزوات را با خودکاری غیر از آبی ، مشکی و حداکثر قرمز ننویسید
موقع کپی گرف
تن ، بدجور میوفته !
در صورت تکرار این عمل جزوه اصلی از شما گرفته خواهد شد و کپی ها را تحویلتان خواهیم داد
با تشکر ، جمعی از دانشجویانِ نمونه !

میگن تو بهشت سر کلاس استاد هی میگه خسته نباشید !
دانشجوها میگن خسته نیستیم بقیه درسو بگو دیگه . . . !


از تفریحاتم تو کلاس اینه که . . .
پسرا رو صدا میزنم تا برمیگردن
جوری که استاد بشنوه داد میزنم برگرد اقای فلانی



مراقب سر جلسه امتحان اومد گفت کارت ورود به جلسه ؟
گفتم اصن به قیافه من میخوره درسخون باشم جای کسی‌ بیام امتحان بدم ؟
گفت خداییش نه و ول کرد رفت !


بچه های دانشگا رو از روی محل نشستن سر کلاس طبقه بندی میکنم :
ردیف اول : حال به هم زن !
وسطی ها : یه سلام علیکی داریم !
ته کلاس : دمشون گرم !
اونایی که اصن کلاس نمیان : اینا رفیقمن !


دانشجوی سال اولی : دانشجویی که فکر می کند با تحصیلات دانشگاهی می‌ تواند آینده‌ی بهتری برای خودش بسازد .
دانشجوی سال دومی : دانشجویی که فکر نمی‌کند با تحصیلات دانشگاهی بتواند آینده‌ی بهتری برای خودش بسازد !
دانشجوی سال سومی : دانشجویی که مطمئن شده است با تحصیلات دانشگاهی نخواهد توانست آینده‌ی بهتری برای خودش بسازد .
دانشجوی سال چهارمی : دانشجویی که دیگر نه فکر می‌کند ، نه به چیزی اطمینان دارد و نه آینده‌ی برای خود متصور است .


یکی از فانتزیام اینه که توی دانشگاه یکی از اساتید تهدیدم کنه که بهت صفر میدم بعد منم در حضور همه برم جلوش سرمو بکوبم به دیوار بگم :
منو از نمره میترسونی ؟
من زندگیمو باختم استاد . . .
برو از خدا بترس . . .


به اونایی که عجله دارن فارغ التحصیل شن یادآوری کنم که عزیزم بیرون که کار نیست ، باور کن خونه هم هیچ خبری نیست !
همون دانشگاه بمون حداقل هر کی پرسید چیکار میکنی بگی دانشجو هستم

 



پنج شنبه 13 تير 1392برچسب:, :: 13:18 ::  نويسنده : جواد طوفانی


 

آیا می دانید سگ از نژاد اسب است و خود اسب هم از نژاد ماموت یا همین فیلهای امروزی است؟

آیا می دانید اگر سر خود را سه بار محکم به دیوار بکوبید اصلاً دردتان نمی گیرد؟

آیا می دانید اگر انگشت انداخته چشمتان را از حدقه دربیاورید کار درستی انجام داده اید؟
......
آیا می دانید اگر بیایید من یک پس گردنی به شما بزنم کلیه سموم بدنتان دفع می شود؟

آیا می دانید که همه اینها چرت و پرت بود؟ و آیا می دانید شما الآن اوسگول شده اید؟

آیا می دانید هرچه الآن در دلتان به من فوش دادید خودتان هستید؟
.
.
.
.
 
 
 

.
.
.

 

ﺯﻧﻪ ﺷﻮﻫﺮﺵ ﺭﻭ ﻭﺍﺳﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﺻﺒﺢ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﮐﺮﺩ ﺷﻮﻫﺮ ﮔﻔﺖ ﺑﺬﺍﺭ ﮐﻤﯽ ﺩﯾﮕﻪ

 

 ﺑﺨﻮﺍﺑﻢ ﺑﻌﺪﺍ ﻗﻀﺎ ﻣﯽ ﺧﻮﻧﻢ . ﺯﻥ ﮔﻔﺖ ﻧﻤﯿﺸﻪ، ﺷﺮﻉ ﮔﻔﺘﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﻭ ﺑﺎﯾﺪ

 

 ﺑﻪ ﻭﻗﺖ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﺨﻮﻧﯽ . ﻣﺮﺩ ﮔﻔﺖ ﻭﻟﯽ ﺷﺮﻉ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯿﺘﻮﻧﯿﻦ ﺗﺎ ﭼﻬﺎﺭ ﺗﺎ

 

 ﺯﻥ ﻫﻢ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻦ . ﺯﻥ ﮔﻔﺖ ﺑﺨﻮﺍﺏ ﻋﺰﯾﺰﻡ ﻫﺮﻭﻗﺖ ﺧﻮﺍﺳﺘﯽ ﻧﻤﺎﺯﺕ

 

 ﺭﻭ ﻗﻀﺎ ﮐﻦ، ﺧﺪﺍ ﺧﯿﻠﯽ ﺑﺨﺸﻨﺪﺳﺖ !!

 



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 13 تير 1392برچسب:, :: 13:13 ::  نويسنده : جواد طوفانی


معماي عشق.....

از استاد ديني برسيدند عشق چيست؟گفت عشق حرام است

از استاد هندسه برسيدند عشق چيست؟گفتنقطه اي كه حول نقطه جوان ميگردد

از استا تاريخ برسيدند عشق چيست؟گفتسقوط سلسله ي قلب جوان

از استاد زبان برسيدند عشق چيست؟گفت همبايloveاست

از استاد ادبيات برسيدندعشق چيست؟گفت محبت الهياب است

از استاد علوم برسيدند عشق چيست؟گفت عشق تنها عنصري است كه بدون اكسيژن ميسوزد

از استاد رياضي برسيدند عشق چيست؟گفت عشق تنها عددي است كه هرگز فرد نيست

از استاد فيزيك برسيدند عشق چيست؟گفت عشق تنها ادم رباتي است كه قلب را سوي خود ميكشد

از استاد انشا برسيدند عشق چيست؟گفتعشق تنها موضوعي است كه ميتوان توصيفش كرد

از استاد قران برسيدندعشق چيست؟گفت عشق تنها ايه اي است كه در هيچ سوره اي وجود ندارد

از استاد ورزش برسيدند عشق چيست گفت عشق تنها توبي است كه هرگز اوت نميشود

از استادزبان فارسي برسيدند عشق چيست؟گفت عشق تنها كلمه اي است كه ماضي و مضارع ندارد

از استاد زيست برسيدند عشق چيست؟گفت عشق تنها ميكروبي است كه از راه چشم وارد ميشود

از استاد شيمي برسيدند عشق چيست؟گفت عشق تنها اسيدي است كه درون قلب اثر ميگذارد

از خودعشقبرسيدند عشقچيست؟ گفتفقط يك نگاه



شنبه 8 تير 1392برچسب:, :: 21:51 ::  نويسنده : capt.Hoshi
آموزش باز کردن کرست + عکس

چگونه کرست را باز کنیم و از آن درست استفاده کنیم!!!
.
بنا به درخواست های زیادی که بازدید کنندگان عزیز سایت برای ما ارسال می کردن و درخواست آموزش بازکردن کرست را داده بودند هرچند این کار بسیار ساده میباشد و ما خودمان شگفت زده شدیم از این همه درخواست!

لذا تصمیم گرفتیم در این جا آموزش قدم به قدم باز کردن کرست رو قرار بدهیم که امیدوارم مفید واقع شود.

در ضمن این مطلب فقط جنبه آموزشی دارد و سایت عشق دونی هیچ گونه مسئولیتی در قبال سوء استفاده از آن را بر عهده نمی گیرد.

 

 

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
ابتدا کرست را از جعبه خارج کرده
سپس آن را باز میکنیم
در مرحله نهایی آن را
روی مسواک خود می مالیم
توصیه می شود روزانه سه بار دندان هایتان را مسواک بزنید “خمیر دندان کرست”


این مطلب از سایت عشق دونی کپی شده است !!! این مطلب از سایت عشق دونی کپی شده است !!!

 



شنبه 8 تير 1392برچسب:, :: 21:39 ::  نويسنده : capt.Hoshi
بدبخت شدم . . . آلتم کنده شد!!!

يك اتفاق وحشتناك
ديروز داشتم بازي ميكردم كه يه دفعه ديدم آلتم از جا كنده شد...! 
خيلي ترسيده بودم ؛ دست و پام رو گم كرده بودم ؛ واقعا دردناك بود... 
آخه بدون آلت چيكار ميتونستم بكنم؟؟
هركاري از دستم بر ميومد انجام دادم كه يه طوري بچسبونمش سرجاش؛ ولي نشد!! 
گيج شده بودم ؛ همينطور كه داشتم بهش ور ميرفتم ؛ يهو با ديدن چيزي شگفت زده شدم
يه آلت ديگه!! 
ديدم يه آلت ديگه دارم!! 
خيلي خوشحال شدم و خدا رو شكر كردم كه معمولا روي كيبورد دوتا آلت نصب ميكنن!!!!!

 



شنبه 8 تير 1392برچسب:, :: 21:37 ::  نويسنده : capt.Hoshi

 

سرویس MMS همراه اول

بافعالسازی این سرویس امکان ارسال و دریافت پیامک چندرسانه ای وفایل صوتی وتصویری برای مشترکین فراهم می شود.

این سرویس مقدار زیادی از شارژ گوشی شما کم نمیکند اما پس از فعالسازی طبعا خیلی از این سرویس استفاده خواهید کرد . ما نحوه فعالسازی ام ام اس همراه اول و همچنین نحوه خرید شارژ همراه اول به صورت آنلاین و با تمام کارت های عضو شتاب را به شما آموزش میدهیم که دیگر هیچ مشکلی نداشته باشید .

برای خرید شارژ مستقیم همراه اول کلمه شارژ7 را در گوگل سرچ میکنید و بعد میتوانید شارژ همراه اول و شارژ ایرانسل و شارژ تالیا و شارژ رایتل خریداری نمایید و همان لحظه گوشی خود را شارژ نمایید. شارژ7 | Sharj7 یکی از بهترین و مطمئن ترین سایت ها در زمینه خرید شارژ همراه اول و خرید شارژ ایرانسل است و خیلی آسان میتوانید از این سایت شارژ بخرید و لذت ببرید. در ضمن هر زمان از شبانه روز که بخواهید میتوانید از این سایت شارژ خریداری کنید .

سرویس MMS همراه اول

*         فعال سازی

۱.       مراجعه به دفتر خدمات ارتباطی، تکمیل فرم و ارائه اصل و تصویر کارت ملی و آخرین قبض پرداختی

۲.       استفاده از خدمات خاص پرتال همراه اول

با تماس با ۱۸۶۸ در تهران و ۸۹۳۶۹ در شهرستان ها، ثبت نام در محل انجام می شود.

*         تنظیمات MMS

۱.       مشاهده شماره سریال ۱۵ رقمی گوشی با وارد کردن *#۰۶#، ارسال نوع و مدل گوشی یا شماره سریال گوشی (IMEI) از طریق پیام کوتاه به شماره ۸۰۰۸

۲.       مراجعه به سایت همراه اول، منوی سرویس ها، ثبت نامGPRS، تنظیماتMMS

۳.       در صورتی که گوشی تلفن همراه قابلیت انجام تنظیمات خودکار را نداشته باشد، مشترک می‌تواند تنظیمات زیر را به صورت دستی وارد نماید.

Item
Value
Name

MCI -MMS

APN
mcinet
MMSC
۱۹۲.۱۶۸.۱۹۳.۱۳۴:۳۸۰۹۰/was

MMS Proxy

۱۹۲.۱۶۸.۱۹۴.۱.۰۷۳

MMSC Port

۸۰۸۰
MCC
۴۳۲
MNC
۱۱

APN Name

mms
*         غیرفعال سازی

۱.        مراجعه به دفتر خدمات ارتباطی، تکمیل فرم و ارائه اصل و تصویر کارت ملی و آخرین قبض پرداختی

۲.        استفاده از خدمات خاص پرتال همراه اول

تعرفه MMS برای مشترکین دائمی و اعتباری یکسان است و به شرح زیر می باشد:

برای MMS های با حجم کمتر از ۵۰ کیلوبایت ۵۰۰ ریال برای هر MMS

برای MMS های با حجم بیشتر از ۵۰ کیلوبایت ۱۰۰۰ ریال برای هر MMS

(سقف ارسال ۳۰۰ کیلوبایت)

Incoming search terms:

  • ام ام اس همراه اول
  • چگونه mms را فعال کنیم
  • فعال کردن ام ام اس همراه اول
  • فعال سازی ام ام اس همراه اول
  • فعال کردن ام ام اس همراه اول
  • چگونه ام ام اس را فعال کنیم
  • فعال کردن ‏MMS ‎‏ همراه اول
  • فعال کردن mms همراه اول
  • فعال کردن mms ایرانسل
  • چگونه mms ایرانسل را فعال کنیم

 



شنبه 8 تير 1392برچسب:, :: 17:17 ::  نويسنده : capt.Hoshi

Word 2010

بسیاری از کاربران برای فارسی کردن اعداد در آفیس ۲۰۱۰ و آفیس ۲۰۰۷ دچار مشکل شده اند. طی این آموزش کوتاه به آسانی می توانید اعداد را در برنامه وورد به فارسی تبدیل نمایید.

 

 

فارسی کردن اعداد در Word 2010

 

ابتدا برنامه Word 2010 را اجرا نمایید.

روی منوی آبی رنگ File کلیک کرده و سپس گزینه Option را بزنید.

در پنجره word Option در قسمت سمت راست گزینه Advanced را انتخاب کنید.

در پنل سمت راست پایین بیایید تا به قسمت Show Document Content برسید.

از منوی کشویی Numberal گزینه Hindi را انتخاب نمایید.

نکته:  اگر زبان ویندوز شما فارسی باشد می توانید گزینه Context را انتخاب نمایید. در این صورت در متون انگلیسی اعداد انگلیسی و در فارسی اعداد فارسی می باشد.

 

در آفیس ۲۰۰۷ به جای گزینه Hindi گزینه Context را انتخاب نمایید.



جمعه 7 تير 1392برچسب:, :: 16:28 ::  نويسنده : capt.Hoshi

طراحی وب - آموزش طراحی صفحات وب


طراحی صفحات و سایتهای اینترنتی و فواید این سایتها

یک سایت می تواند نقش یک بروشور تبلیغاتی را برای شما بازی کند حتی با امکاناتی بسیار بیشتر از یک بروشور ساده. شما با استفاده از یک سایت اینترنتی می توانید به راحتی محصولات خود را به بازدید کنندگان خود معرفی کنید، آنها را از آخرین تغییرات مطلع کنید، اطلاعات مورد نیاز آنها را در اختیارشان قرار دهید و یا حتی نظرات و پیشنهادات آنها را جمع آوری کنید. حتی می توان با ایجاد یک انجمن گفتگو در سایت به سایرین اجازه داد نظرات خود را اعلام کنند و به نظرات دیگران پاسخ دهند.

از یک سایت اینترنتی می توان برای ایجاد ارتباط مؤثر میان اعضای یک سازمان هم استفاده کرد به صورتی که هر یک از اعضا در هر جا که باشند بتوانند به اطلاعات مورد نیاز خود از طریق سایت سازمان دسترسی پیدا کنند، از آخرین اخبار مطلع شوند و آخرین تغییرات را مشاهده کنند.

در حقیقت می توان از یک سایت اینترنتی به عنوان بخش مهمی از سیستم اطلاعاتی داخل سازمان استفاده کرد و هر گروه از افراد به اطلاعات مربوط به سطح سازمانی خود دسترسی داشته باشند. یعنی اطلاعاتی که کارمندان از سایت دریافت می کنند متفاوت با اطلاعات مدیران و همچنین متفاوت با اطلاعاتی باشد که بازدید کنندگان خارج سازمان از سایت دریافت می کنند.

یک وب سایت راهی مناسب برای ارائه اطلاعات مختلف در مورد کالا هم و خدماتی است که شرکت به مشتریان ارائه می دهد. بدون اینکه مشتری مجبور باشد در زمان خاصی به شرکت مراجعه کند و یا اینکه با شرکت تماس بگیرد می تواند در هر کجا که باشد به سایت شرکت مراجعه کند و اطلاعات مورد نظر خود را کسب کند.

با استفاده از یک سایت اینترنتی می توان به راحتی اطلاعات مربوط به محصولات جدید را منتشر کرد بدون اینکه نیازی به چاپ بروشورها و آگهی های جدید باشد.

طراحی سایتهای اینترنتی تا حد زیادی بستگی به موارد استفاده آن سایت و نیازهای کاربران آن دارد. اگر در طراحی سایت نیاز کاربران در نظر گرفته نشود و یا نیازها به صورت روشن مشخص نشوند نباید انتظار داشت تا سایت کارایی لازم را داشته باشد.

با استفاده از زبانهای برنامه نویسی طرف سرور نظیر PHP و با استفاده از پایگاههای داده ها و بانکهای اطلاعاتی نظیر MySQL می و تکنیکهایی مثل Ajax و JavaScript امکان طراحی سایتها با انواع کاربری مختلف وجود دارد. اما در طراحی سایت ها باید از این امکانات در جای مناسب استفاده شود تا نیازهای کاربران نهایی برآورده شود.

در صورتی که تمایل دارید صاحب یک سایت اینترنتی باشید می توانید با ما تماس بگیرید و هدف سایت و نیازهای کاربران سایت را با ما در میان بگذارید. ما پس از بررسی سایت مورد نظر شما در امکان طراحی سایت شما را بر عهده می گیریم. و سعی می کنیم سایتی مطابق میل شما ایجاد کنیم.
 



ادامه مطلب ...


دو شنبه 3 تير 1392برچسب:, :: 17:38 ::  نويسنده : capt.Hoshi

آموزش جاوا اسکرپت

جاوا اسکرپت یک زبان اسکرپت نویسی تحت وب است که برای افزایش پویایی صفحات HTML استفاده می شود. از این زبان می توان برای ارزیابی اعتبار فرمهای HTML قبل از ارسال به سرور، شناسایی مرورگر کاربران، ایجاد انواع منو ها و بسیاری کارهای دیگر استفاده کرد.

نکته : باید توجه داشت که جاوا اسکرپت یک زبان طرف کاربر (Client Side) است توسط کامپیوتر شخصی کاربر تفسیر می شود. کدهای مربوط به جاوا اسکرپت توسط کاربر نهایی قابل مشاهده هستند پس توصیه می شود از آن برای مقاصد مهم نظیر اتصال به دیتابیس استفاده نشود.

می توان کدهای جاوا اسکرپت را به صورت تعبیه شده در صفحات HTML استفاده کرد و یا کدهای جاوا اسکرپت را در یک فایل جداگانه با پسوند js. ذخیره کرد ولی در هر صورت یان فایلها هم باید توسط یک صفحه HTML فراخوانی شده و نتیجه آنها در صفحات HTML نمایان خواهد شد.

بهتر است قبل از شروع به یادگیری جاوا اسکرپت با HTML و CSS آشنایی داشته باشد تا بتوانید به خوبی از قابلیتهای جاوا اسکرپت استفاده کنید. برای یادگیری زبانهای ذکر شده می توانید از پیوندهای زیر استفاده کنید :

برای آزمایش کردن اسکرپتهایی که می نویسید باید از مرورگری استفاده کنید که از جاوا اسکرپت پشتیبانی می کند. قابل ذکر است که تقریباً همه مرورگرهای جدید از جاوا اسکرپت پشتیبانی می کنند از جمله این مرورگرها می توان به اینترنت اکسپلورر (IE) که در ویندوز به صورت پیش فرض نصب می شود، فایر فوکس (Firefox) و اپرا (Opera) اشاره کرد. به خاطر داشته باشید که نسخه های قبل از نسخه 4.0 اینترنت اکسپلورر و Netscape از جاوا اسکرپت پشتیبانی نمی کنند.



دو شنبه 3 تير 1392برچسب:, :: 17:49 ::  نويسنده : capt.Hoshi

آموزش کار با استایل (CSS)

CSS یا همان Cascading Style Sheet روشی است برای قالب بندی و طراحی اجزای صفحه از قبیل متن، تصویر، زمینه صفحه، کادرها و تقریباً هر چیزی که در طراحی صفحه استفاده می شود بدون استفاده از کدهای HTML. از طریق این استایل شیتها می توانیم از دوباره نویسی کدهای HTML که باعث مشکل شدن کد نویسی و همچنین کند شدن سرعت بارگذاری صفحه در اینترنت می شود جلوگیری کنیم. برای مثال می توانیم یک بار نوع فونت مورد استفاده در یک صفحه را تعیین کنیم و دیگر مجبور نباشیم کد مربوط به فونت را در صفحه به کار ببریم. همچنین می توانیم از این ابزار قدرتمند در مواردی به جای جاوا اسکرپت نیز استفاده کنیم و چون مشکلات جاوا اسکرپت مثلاً غیر فعال بودن جاوا اسکرپت در مرورگر را ندارد با خیالی آسوده تر می توانیم از آن استفاده کنیم.

CSS هم مانند جاوا اسکرپت این امکان را به ما می دهد که از یک فایل استایل خارجی برای تعیین خواص بخشهای مختلف صفحه های یک سایت استفاده کنیم. در این صورت می توانیم ظاهر همه صفحه ها را با ایجاد یک تغییر کوچک در فایل استایل خارجی تغییر دهیم. مثلاً فرض کنید که رنگ متن همچنین نوع فونت متن صفحه هایمان را در یک فایل استایل تعیین کرده ایم و از آن در طراحی چندین صفحه استفاده کرده ایم، حالا اگر بخواهیم رنگ متن همه این صفحات را تغییر دهیم تنها کافی است تا رنگ متن را در همان فایل استایل تغییر دهیم و نیازی به تغییر دادن صفحات نداریم.

در این قسمت به معرفی قابلیتهای مختلف CSS خواهیم پرداخت . چون این قسمت در سایت ما به تازگی راه اندازی شده است هنوز کامل نشده و به مرور زمان سعی می کنیم آنرا کاملتر کنیم.

اگر انتقاد یا پیشنهادی برای بهتر شدن این قسمت دارید می توانید از طریق «فرم تماس با ما» ما را مطلع کنیم. ما نیز خوشحال می شویم از نظرات شما در جهت بهبود این بخش استفاده کنیم.



دو شنبه 3 تير 1392برچسب:, :: 17:46 ::  نويسنده : capt.Hoshi

آموزش HTML

آنچه که قبل از یادگیری HTML لازم است بدانید:

برای شروع کار با HTML شما به چیزهایی نیاز دارید که در لیست زیر آمده است:

  1. شما به یک ویرایشگر متن نیاز دارید. در ویندوز شما می توانید از برنامه Notepad استفاده کنید. از هر نرم افزار ویرایش متن دیگری استفاده کنید اما این نکته را در نظر داشته باشید که نرم افزار WordPad که در ویندوز وجود دارد و نرم افزارهایی مانند Microsoft Office Word و امثال آن برای نوشتن کدهای HTML مناسب نیستند چون در هنگام ذخیره کردن متن این نرم افزارها کدهایی را به آن اضافه می کنند.
    نرم افزار Notepad را می توانید از طریق منوی استارت در قسمت Accessories پیدا کنید یا از طریق فرمان Run با تایپ notepad در کادر Open و فشار دادن دکمه Enter.
  2. شما به یک مرورگر وب به انتخاب خود نیاز دارید. می توانید از Microsoft Internet Explorer استفاده کنید که با ویندوز نصب می شود یا از Opera, Mozilla Firefox و نرم افزارهای مشابه که اغلب به صورت رایگان برای دانلود در اینترنت وجود دارند.
    بهتر است صفحاتی را که می نویسید با چند مرورگر آزمایش کنید. زیرا در HTML قسمتهایی وجود دارد که مختص به یک مرورگر خاص است و با سایر مرورگرها کار نمی کند.
  3. شما به جایی برای ذخیره کردن متن خود دارید که می تواند جایی روی هارد دیسک شما، یک فلاپی دیسک یا یک سرور باشد. البته شما برای استفاده از HTML نیاز ندارید حتماً به اینترنت متصل باشید، شما می توانید با استفاده از یک مرورگر وب در کامپیوتر خود از HTML استفاده کنید.
    برای ذخیره کردن فایلی که با Notepad نوشته اید کافی است از منوی File گزینه Save As را انتخاب کرده و مسیری را برای ذخیره فایل انتخاب کنید و در کادر File Name در پایین پنجره Save As نام فایل را با پسوند html بنویسید. در آخر هم دکمه Save را کلیک کنید.


دو شنبه 3 تير 1392برچسب:, :: 17:42 ::  نويسنده : capt.Hoshi