درباره وبلاگ ![]() به وبلاگ من خوش آمدید.... خلبان پرواز كاپیتان ملازاده به همراه کمک خلبان پرواز آقا جواد ؛ سفری خوش را برای شما علاقمندان به پرواز آرزمند هستیم. نکاتی که در طول پرواز بدردتون میخوره بهتون گوشزد میکنم : بستن كمربندها اصلأ ضرورتی ندارد و كاملأ بدرد نخور است. ارتفاع پرواز به احتمال قریب به یقین تا آسمان هفتم بوده و هوای بهشت بسیار عالی است. مرگ راحتی داشته باشید آخرین مطالب پيوندها
نويسندگان تقدیم به عاشقان پرواز دلیل پرواز پر نیست آیا اعتمادی به ناوگان هوایی کشور وجود ندارد؟ ابهامات پیرامون پرواز هواپیماهای قطری در آسمان ایراندر شرایطی که رایزنی ها برای ورود هواپیمایی قطر به ایران هر روز قوت می گرفت شرکتهای هواپیمایی داخلی با نامهنگاری با وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم حضور این هواپیمایی در ایران شدند. انجمن شرکت های هواپیمایی چندین نامه به وزیر راه و شهرسازی ارسال کرد و درباره عواقب ورود این شرکت هواپیمایی به ایران هشدار داد. این نامه ها تنها پیرامون حضور شرکت هواپیمایی قطر به ایران نبود و مسایلی مانند قیمت بلیت، نرخ تضمینی ارز و خرید نقدی سوخت مورد توجه قرار گرفته است تا شرکت ها بتوانند دوباره حمایت دولت را برای تامین سوخت به دست آورند.
سرویس اقتصادی «فردا»: موضوع ورود هواپیماهای قطری به پروازهای داخلی که چندی پیش از سوی وزیر راه با هدف افزایش رقابت و کاستن از مشکلات فعلی صنعت هوائی مطرح شد، با گذشت حدودا دو ماه از طرح این موضوع هنوز در هاله ای از ابهام است و هرچند خبرهایی مبنی بر احتمال منتفی شدن این طرح به دلیل مخالفت های صورت گرفته از سوی ایرلاین های داخلی شنیده می شود اما وزیر راه و مسئولان هوایی تاکنون اظهارنظری در مورد منتقی شدن این طرح نکرده اند.
![]() ورود هواپیماهای قطری به خطوط هوایی کشور از اواخر مهرماه مطرح شد و براساس آن قرار بود تا 70 پرواز در آسمان ایران، توسط شرکت هواپیمایی قطری انجام شود. همچنین پیشنهاد شده بود که وقتی پروازی از دوحه به مقصد تهران میآید باید مسافران ایرانی را به شهرهای دیگر برده و پس از آن دوباره به دوحه بازگردد. براین اساس، هواپیماهای قطر باید تحت نام یکی از چهار شرکت هواپیمایی ماهان، آسمان، هما و نفت پرواز کنند و بلیت آنها از طریق این چهار شرکت به فروش برسد، و از آنجا که قرار بود این هواپیماها با سوخت 700 تومان فعالیت کنند قیمت بیلت های این پروازها تا 25 درصد افزایش یابد. ادامه مطلب ... جمعه 4 مرداد 1392برچسب:, :: 1:43 :: نويسنده : جواد طوفانی
همه ی انسان ها در مورد پرواز کردن در اسمان رویاپدرازی می کنند اما الان با "جت فلایر" این رویا امکان پذیر شده است.
همه ی انسان ها در مورد پرواز کردن در اسمان رویاپدرازی می کنند اما الان با "جت فلایر" این رویا امکان پذیر شده است. ![]() ادامه مطلب ... جمعه 4 مرداد 1392برچسب:, :: 1:31 :: نويسنده : جواد طوفانی
دقايقي پيش از آغاز مراسم تحليف "عدلي منصور" رييس دولت موقت مصر امروز (پنجشنبه) چندين جنگنده ارتش مصر بر فراز آسمان قاهره نمایش هوایی اجرا کردند. به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رويترز ؛ شاهدان عيني از ايجاد دود و مه غليظي بر فراز آسمان آن شهر بدليل پرواز جنگنده ها خبر داده اند. طبق گزارش هاي منتشر شده 14 جنگنده نيروي هوايي مصر به پرواز بر فراز اسمان قاهره پرداخته اند.
همچنين نه جنگنده مصري نيز در ارتفاع پايين به پرواز پرداخته و در نمایشی هوایی سه رنگ قرمز، سفيد و مشکي (رنگهاي پرچم مصر) را در آسمان ايجاد کرده اند.
در پي سقوط دولت "محمد مرسي" رييس جمهور مخلوع مصر "عدلي منصور" به مقام رياست دولت موقت مصر رسيده است.
جمعه 4 مرداد 1392برچسب:, :: 1:26 :: نويسنده : جواد طوفانی
یک شنبه 30 تير 1392برچسب:, :: 21:5 :: نويسنده : capt.Hoshi
اصطلاحا Navigation زماني انجام ميشود كه هواپيما فاصله دو دستگاه كمك ناوبري را طي كند به تعبير ديگر امواجي را كه دستگاه كمك ناوبري در هوا انتشار ميدهد را دريافت كرده و به وسيله آن ميتوان پرواز را هدايت كرد . امواج راديوئي كه در سيستمهاي ناوبري از آنها استفاده ميشود داراي دو خصوصيت ميباشند اول آنكه داراي فركانس بالايي هستند و دوم آنكه توسط برق AC توليد ميگردد و چون اين امواج در ارتفاعات بالا نيز بايد قابل دريافت باشند از اين جهت حد اقل فركانس آنها از واحد KHZ شروع ميگردد .
یک شنبه 30 تير 1392برچسب:, :: 21:2 :: نويسنده : capt.Hoshi
معرفی رشته اويونيك هواپيما معرفی رشته اويونيك هواپيما اما هواپيماهاي پيشرفته كنوني از فناوريهاي جديد بهره ميگيرند و دستگاههاي ناوبري كه در كابين رو به روي خلبان قرار دارد، موقعيت باند فرودگاه را نشان ميدهد و ميگويد كه آيا هواپيما در راستاي باند است يا به چپ و راست منحرف شده است؟ به همين دليل، امروزه يك خلبان ماهر، فردي است كه بيشترين آگاهي و مهارت را در استفاده از آلات دقيق الكترونيكي و كامپيوتري موجود در كابين دارد؛ وسايلي كه ايمني يك پرواز، در گرو سلامتي و دقت عمل آنها است و باز به همين دليل، در سازمان هواپيمايي هر كشوري، نصب، راهاندازي، نگهداري و تعمير سيستمهاي الكترونيكي و كمك ناوبري موجود در هواپيما از اهميت فوقالعادهاي برخوردار است. وظيفهاي كه بر عهده متخصصان اويونيك هواپيما ميباشد. در واقع اويونيك، الكترونيك هواپيمايي به معناي تخصصي آن است؛ يعني متخصص اين رشته، اطلاعات لازم را در زمينه دورههاي ILS، VOR، DME و دورههاي تخصصي ديگر به دست ميآورد. براي مثال تعمير و نگهداري سيستم ILS كه كمك ميكند تا هواپيما، مسير باند را تشخيص داده و بر روي آن بنشيند، در رشته تخصصي اويونيك هواپيما آموزش داده ميشود. گفتني است كه دانشجويان اويونيك هواپيما، پس از فارغالتحصيلي، براساس مقررات آموزشي دانشكده هواپيمايي كشوري، براي شركت در آزمون و اخذ مدرك بينالمللي الكترونيك هواپيما، به استاندارد پرواز سازمان هواپيمايي كشوري معرفي ميشوند. سازمان هواپيمايي كشوري ايران نيز براي تأمين نيروي ماهر و توانمند در تخصصهاي مورد نياز، هر ساله تعدادي دانشجو در رشتههاي تعمير و نگهداري هواپيما، الكترونيك هواپيمايي، اويونيك هواپيما و مخابرات هواپيمايي جذب ميكند كه تعداد قابل توجهي از اين دانشجويان، بهويژه در رشتههاي مراقبت پرواز، الكترونيك هواپيمايي، اويونيك هواپيما و مخابرات هواپيمايي، در صورت داشتن توانايي و دانش لازم، جذب سازمان هواپيمايي كشوري ميشوند. نكته بسيار مهم اين است كه بسياري از داوطلبان آزمون سراسري، تصور ميكنند كه در صورت پذيرش در رشتههاي دانشكده هواپيمايي كشوري از جمله اويونيك هواپيما، الكترونيك هواپيمايي و مخابرات هواپيمايي و فعاليت در سازمان هواپيمايي كشور، از درآمد بالايي برخوردار خواهند بود و از امتيازات بسياري مثل دسترسي به بليت رايگان براي استفاده از خطوط هوايي داخلي و خارجي كشور بهرهمند ميشوند. در حالي كه تنها، شركتهاي هواپيمايي، امتيازات ياد شده را دارند و سازمان هواپيمايي كشوري ارتباطي با خطوط هوايي ندارد.
شـوق پـرکـشیـدن است در سرم قـبول کـن دلشکـستهام اگـر نـمیپـرم قــبول کـن
ایـن کـه دور دور بـاشم از تـو و نبـینـمت جـا نـمیشود بـه حجـم بـاورم، قـبـول کـن
گـاه، پـر زدن در آسمان شعـرهـات را از من، از مـنی کـه یـک کبـوتـرم قبـول کـن
در اتـاق رازهـای تـو سرک نـمیکـشم بیــش از آنـچه خـواستی نـمیپـرم، قـبول کن
قـدر یـک قـفس که خلوتـت به هم نـمیخورد گــاه نامه میبـرم میآورم، قــبـول کــن
گفتهای که عشق ما جداست، شعرمان جدا بـیتـو من نه عاشقم، نه شاعـرم، قبول کن
آب … وقـتی آب ایـن قدر گـذشته از سـرم مـن نمیتـوانـم از تـو بـگذرم، قـبول کن یک شنبه 30 تير 1392برچسب:, :: 18:30 :: نويسنده : جواد طوفانی
بسم الله الرحمن الرحيم
روزها فکر من این است و همه شب سخنم
از کجا آمده ام؟ آمدنم بهر چه بود؟
مانده ام سخت عجب کز چه سبب ساخت مرا
جان که از عالم علویست یقین میدانم
مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک
ای خوش آن روز که پرواز کنم تا بر دوست
تا به تحقیق مرا منزل و ره ننمایی
یکدم آرام نگیرم نفسی دم نزنم
من به خود نامدم این جا که به خود باز روم . . . .
سلام گرچه بسيار سخت بود اما...بالاخره:
به پايان آمد اين دفتر حكايت همچنان باقيست...
اميدوارم شوق پروازتون هميشه جاودانه باشه و پرواز تا بر دوست نصيبتون بشه.
در پناه حضرت حق یک شنبه 30 تير 1392برچسب:, :: 3:18 :: نويسنده : جواد طوفانی
ظهر تو خونه دراز کشیده بودم و TV میدیدم که متوجه شدم که یه نفر از تو کوچه داره با بلندگو میگه فرناز بیا پائین
امابعد از چند ثانیه اسم و فامیلو با هم صدا زد رفتم تو کوچه دیدم یه وانت سبزی فروشی جلو در خونه ایستاده بهش گفتم منو از کجا میشناسی؟؟؟
بقیه در ادامه مطلب ادامه مطلب ... یک شنبه 30 تير 1392برچسب:, :: 2:53 :: نويسنده : جواد طوفانی
1- اگر اسکلت از بالاي ديوار به پائين بپرد چه مي شود ؟
2- ژاپني ها به گوساله چه مي گويند ؟
3- فرق بين عينک و تفنگ چيست ؟
4- دندان کرسي چه فايده اي دارد ؟
5- چرا آب هنگام جوشيدن قل قل مي کند ؟
بقیه در ادامه مطلب ادامه مطلب ... شنبه 29 تير 1392برچسب:, :: 22:5 :: نويسنده : جواد طوفانی
![]() ![]() |